Prezenţa internaţională în continuă creştere a Chinei este evidentă din mai multe puncte de vedere, însă integrarea şi prezenţa sa pe pieţele de capital dezvoltate din întreaga lume reprezintă, fără îndoială, un exemplu incredibil. În 2009, valoarea fondurilor generate de cele 183 de companii chinezeşti pe pieţele publice de capital s-a ridicat la 50,4 miliarde dolari, reprezentând 45% din volumul ofertelor publice iniţiale (IPO) internaţionale, arată un studiu realizat de "Evalueserve".
În timp ce piaţa de capital a Chinei continuă să se maturizeze, fapt ilustrat prin lansarea unei burse pentru IMM-uri după modelul Nasdaq - ChiNext - la sfârşitul lui 2009 şi prin angajamentul Consiliului de Stat de a transforma oraşul Shanghai în centrul financiar al lumii până în 2020, atracţia de a lista pe pieţele internaţionale începe să se diminueze treptat.
Specialiştii companiei de cercetare "Evalueserve" se aşteaptă la o proporţie mai mare de listări naţionale. În ultimii cinci ani, 62% dintre ofertele publice iniţiale chinezeşti au fost listate la bursele naţionale, în timp ce 76% dintre companiile private intervievate de companie au indicat un interes pentru listarea pe pieţele de capital naţionale faţă de cele străine.
Este posibil ca listările locale să fie transferate de la Bursa de Valori Shenzhen la Bursa de Valori Shanghai. În ultimii cinci ani, 92% dintre toate ofertele publice iniţiale naţionale au fost listate la Bursa de Valori Shenzhen. Rezultatele cercetării Evalueserve arată că, în următorii cinci ani, peste 62% dintre companiile private înclină pentru listarea la Bursa de Valori Shanghai.
Pe lângă Hong Kong, SUA şi Singapore continuă să fie principalii candidaţi pentru listările la bursele străine. Participanţii intervievaţi au arătat un interes limitat sau chiar absent pentru alte regiuni ale lumii, ceea ce concordă cu tendinţele din trecut. În ultimii cinci ani, mai puţin de 4% dintre ofertele publice iniţiale au fost listate în afara Chinei, Hong Kong, Singapore şi SUA.
Printre principalele motive pentru care participanţii la sondajul iniţiat de "Evalueserve" au participat la listările pe pieţele străine, se numără prestigiul şi extinderea brandului la un nivel mondial, însă aceste noţiuni încep să piardă teren. Dintre companiile intervievate listate la bursele din străinătate, 38% au declarat că se vor orienta spre pieţele interne dacă vor avea nevoie de o suplimentare de fonduri. Peste 80% dintre companiile chinezeşti deja listate pe pieţele din China au afirmat că intenţionează să utilizeze pieţele naţionale pentru atragerea unui capital suplimentar.