22 APRILIE 2005
Agenţia Naţională Antidrog, structură specializată cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, în parteneriat cu Fundaţia România Civică-Cultural Umanitară a Mileniu-lui 3 "Florentina", World Trade Center Bucureşti şi International Artist Management îşi reunesc forţele pentru înfiinţarea primului centru de tip comunitate terapeutică post-cură. Centrul va avea ca locaţie comuna Plopu, judeţul Prahova, unde există condiţii logistice şi acordul de principiu al autorităţilor judeţene.
Conform Studiului Naţional privind consumul de tutun, alcool şi droguri realizat în anul 2003, ca parte a Programului European "The European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs" (ESPAD), pe un eşantion reprezentativ de populaţie şcolară născută în anul 1987, consumul de marijuana şi haşiş a fost în anul 2003 de două ori mai mare decît în anul 1999, utilizarea substanţelor inhalate crescînd în 2003 cu 32% faţă de 1999, iar consumul de ecstasy triplîndu-se în acest interval.
În data de 22 aprilie 2005, în apropierea Sfintelor Sărbători de Paşte, entităţile mai sus menţionate vor organiza Conferinţa cu tema "Prevenirea Consumului de Droguri în Şcoala Românească" la World Trade Center Bucureşti, Sala Mexico&Seoul, urmată spre sea-ră de un Concert în Sala New York. La conferinţă vor fi prezente atît instituţiile publice cu responsabilităţi în domeniul informării şi prevenirii consumului de droguri în România, cît şi organizaţii care desfăşoară activităţi în acest domeniu. La concert vor fi invitate personalităţi marcante ale vieţii culturale şi economice, membri ai corpului diplomatic din România, ai mediului inves-titorilor şi oamenilor de afaceri, precum şi reprezentanţi ai societăţii civile pentru care lupta împotriva traficului şi consumului de droguri reprezintă o cauză comună.
Partenerii principali ai aces-tor evenimente sînt Auto Rom, importator general Mercedes Benz, Romaqua Group, producator al apei Borsec şi Star Storage. Parteneri sînt Atas Light, CEC, Dacia, Alka, Cramele Halewood, Pepsi, Nardo şi Hotel Sofitel. Evenimentele sînt sprijinite de Partenerii media TVR prin emisiunea "Alege Viaţa", Radio România Actualităţi, Ziua şi Bursa.