Compania olandeză "Heineken" NV, al treilea producător european de bere, raportează o creştere de 26% a câştigurilor sale în primele şase luni din acest an, datorită expansiunii în Rusia şi a cererii mari din SUA pentru berea cu un conţinut scăzut de calorii. Profitul net al companiei a fost de 433 milioane de euro (554,9 milioane de dolari) sau 88 de cenţi/acţiune, comparativ cu 345 milioane de euro sau 70 de cenţi/acţiune în primul semestru din 2005. Vânzările "Heineken" au sporit cu 12%, la 5,74 miliarde de euro. Analiştii aşteptau un beneficiu net de 409,5 milioane de euro.
"Heineken", la fel ca şi rivalul său mai mare - "InBev" NV, aplică un plan de reducere a cheltuielilor, introduce noi produse şi îşi extinde activitatea către estul continentului, ca să compenseze astfel reducerea cererii din vestul Europei. "Heineken", companie care îşi distribuie berea în peste 170 de ţări, a beneficiat de pe urma des-făşurării Campionatului Mondial de Fotbal în Europa.