Managerii din turismul românesc trebuie să îşi schimbe mentalitatea, deoarece sunt blocaţi în ceea ce au învăţat acum zece ani, iar România trebuie să fie mult mai prezentă pe pieţele externe, a declarat, luni, pentru NewsIn, expertul internaţional în probleme de turism, Markus Ehrensberger.
"Nu putem generaliza, însă unii manageri continuă să lucreze după metode care se foloseau acum zece ani. Ei trebuie să înveţe să se adapteze cerinţelor actuale", a spus Ehrensberger, care a participat la un curs intesiv de pregătire a agenţilor de turism şi hotelierilor organizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Markus Ehrensberger a precizat că, dacă doreşte să atragă turişti, România trebuie să fie mult mai prezentă pe pieţele externe. "Concurenţa este foarte dură. Fiecare ţară vrea să fie pe primul loc, iar România este nevoită să investească mult în promovare", a spus Ehrensberger, care a adăugat că Dracula nu este de ajuns pentru a construi un brand de ţară. "Cred că România ar trebui să se concentreze pe originalitate, pe turismul rural. Sunt foarte multe locuri frumoase aici, care merită exploatate", a mai spus Ehrensberger.
Acesta a adăugat că serviciile şi transportul sunt alte probleme pe care România trebuie să le rezolve. "Am constatat că, cel puţin în Bucureşti, standardele companiilor de taxi mai trebuie îmbunătăţite. La fel şi restaurantele. Unele dintre ele trebuie să ofere condiţii mai bune", este de părere specialistul austriac.