Exporturile de ceasuri elveţiene au urcat în octombrie cu 9,3%, cel mai semnificativ avans lunar din ultimii patru ani, în urma majorării cererii în Asia, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.
Federaţia Industriei de Orologerie din Elveţia (FHS) a anunţat că valoarea livrărilor de ceasuri (un sinonim pentru exporturi - n.r.) a crescut în octombrie la 1,85 miliarde de franci elveţieni (1,90 miliarde de dolari), fiind a şasea lună de creştere consecutivă şi cel mai semnificativ avans din ianuarie 2013.
Cele mai recente date indică redresarea industriei, după perioada mai dificilă provocată de efectele crizei financiare globale. Avansul a fost condus de China.
"Există o redresare masivă a pieţei, iar vânzările Swatch Group AG au accelerat în octombrie, după un avans de peste 10% în septembrie", a afirmat directorul general Nick Hayek, într-un interviu acordat publicaţiei NZZ am Sonntag.
Luni, brandul Omega a lansat primul său site de comerţ electronic pentru piaţa din SUA.
Totuşi, există şi temeri legate de campania anticorupţie din Arabia Saudită, similară cu cea care a avut loc recent în China şi care a dus la scăderea vânzărilor de ceasuri elveţiene. Totuşi, piaţa din Orientul Mijlociu este mai mică decât cea chineză, unde se vând cele mai multe ceasuri elveţiene.
Singura categorie unde s-a înregistrat o scădere a vânzărilor a fost la ceasurile mai ieftine, cu preţuri sub 200 de franci elveţieni. Acestea se confruntă cu concurenţa venită din partea Apple Watch.
Livrările de ceasuri care costă între 500 şi 3.000 de franci elveţieni au urcat cu 20% în octombrie.
Federaţia Industriei de Orologerie din Elveţia a precizat că în octombrie exporturile spre Hong Kong, cea mai mare piaţă, au urcat cu 16%, în timp ce livrările către SUA au înregistrat un declin de 7,3%.
O veste bună a fost creşterea cu 1,2% a livrărilor spre Marea Britanie, unde, în urma Brexit-ului, lira sterlină s-a depreciat în raport cu francul elveţian, astfel că ceasurile elveţiene au devenit mai ieftine.