Spotify Technology a anunţat, vineri, suspendarea promovării politice pe platforma de streaming muzical, de la începutul anului următor, în contextul în care 2020 este anul în care vor avea loc alegerile prezidenţiale în America, informează CNN.
Serviciul de streaming muzical, îşi realizează majoritatea veniturilor din cei peste 113 milioane de abonaţi plătitori, şi cei aproximativ 141 de milioane de utilizatori care folosesc gratuit aplicaţia, informează sursa citată.
Reprezentanţii companiei, potrivit sursei, au declarat că decizia nu este una definitivă şi că va fi revizuită când evaluarea corectă a conţinutului reclamelor va fi posibilă.
Aceştia au afirmat: "În acest moment nu avem nivelul necesar de soliditate a proceselor şi instrumentele necesare pentru validarea şi evaluarea responsabilă a acestui conţinut. Vom reanaliza această decizie, în condiţiile în care continuăm să ne dezvoltăm capacităţile."
Politica afectează numai Statele Unite, deoarece aceasta este singura piaţă în care Spotify vinde spaţiu reclamelor politice. Măsura se va aplica, potrivit sursei, numai în cazul reclamelor vândute de Spotify, nu şi în cazul celor incluse în conţinutul unor terţi, acestea fiind supuse unor politici mai permisive.
Mai multe platforme online şi-au revizuit politica referitoare la spaţiul publicitar, în contextul acuzaţiilor de dezinformare, apărute în urma alegerilor americane din 2016. Potrivit sursei Twitter, TikTok, LinkedIn, Pinterest şi Twitch se numără printre platformele care au interzis acest tip de reclame, însă Facebook, Google, Snapchat şi Reddit încă permit promovarea politică.