Producătorul autohton de cosmetice Farmec, una dintre cele mai mari companii din ţară, a prevăzut, în bugetul pe anul curent, investiţii de două milioane de euro, bani care vor fi alocaţi în principal extinderii portofoliului.
Mircea Turdean, directorul general al Farmec, a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă: "Avem în plan creşterea cifrei de afaceri cu cel puţin 5% anul acesta, iar profitabilitatea să o menţinem la nivelul de anul trecut. Este un rezultat de dorit, în contextul actual dificil. Bugetul de investiţii pe anul acesta este de două milioane de euro".
Potrivit domnului Turdean, compania intenţionează să relocheze fabrica Farmec din Cluj-Napoca în afara oraşului, proiect care a fost amânat din cauza războiului din Ucraina. Mircea Turdean susţine că investiţia cu relocarea şi retehnologizarea noii unităţi se ridică la 25-30 de milioane de euro, Farmec urmând să îşi dubleze astfel capacitatea de producţie. Domnia sa a menţionat că acest proiect nu poate benficia de ajutor de stat, fiind considerat "neeligibil" de către autorităţi pentru că nu creează noi locuri de muncă.
• Mircea Turdean: "Online-ul generează circa 10% din totalul vânzărilor Farmec"
Cea mai mare parte a vânzărilor Farmec este realizată prin unităţi comerciale şi farmacii (un total de 80%), iar livrările online câştigă teren, clienţii fiind tot mai interesaţi de acest gen de achiziţii în urma pandemiei.
Mircea Turdean a spus: "Online-ul generează în prezent circa 10% din totalul cifrei de afaceri a companiei. În 2021, creşterea acestui segment a fost de 60% faţă de 2019 (n.r. anterior pandemiei). În magazinele proprii, observăm acum o revenire, iar vânzările din aceste unităţi au o cotă de 5-6% din total".
Farmec exportă, în prezent, 5% din producţia sa, compania urmărind să crească ponderea livrărilor externe la 15-20%, conform domnului Mircea Turdean.
• Gama Farmec a generat 20% din cifra de afaceri a companiei, anul trecut
Farmec a anunţat astăzi că investeşte 500.000 de euro în relansarea brandului din portofoliul cu acelaşi nume, suma fiind alocată pentru cercetare, design şi comunicare.
Portofoliul brandului Farmec conţine peste 30 de produse, dintre care şapte noi, cu formule create pentru toate nevoile de bază ale tenului, părului, mâinilor şi picioarelor. Formulele conţin ingrediente naturale, precum ceai verde, urzică, ulei de argan şi aloe vera, dar şi vitamine şi minerale. Linia de produse vine cu un logo nou şi cu un ambalaj modern.
Tudor David, Marketing Director Farmec, a declarat în cadrul evenimentului de relansare: "În urma procesului de rebranding, venim mai aproape de consumatorii noştri cu o gamă adusă în actualitate prin ingrediente, prezentare şi conceptul de comunicare. Când vorbim despre Farmec, vorbim despre un brand cu rădăcini autentice şi cu tradiţie în îngrijire. Brandul Farmec a făcut mereu parte din cele mai multe familii româneşti. Istoria sa îndelungată reuneşte tradiţia şi inovaţia într-un mod firesc, păstrând ce e mai bun din trecut şi adăugând beneficiile ultimelor descoperiri".
Conform domniei sale, gama Farmec a generat 20% din totalul cifrei de afaceri a companiei, anul trecut, iar odată cu relansarea sa compania aşteaptă un plus de 15-20%.
Gama Farmec are cea mai mare pondere în vânzările companiei. Relansarea brandului Farmec vine în contextul planului de diversificare a portofoliului şi al lansării de noi produse, pe care compania şi-l asumă în fiecare an.
Farmec SA este una dintre cele mai mari şi cu tradiţie companii din România, care deţine certificare internaţională GMP şi comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 ţări.
În mai 2022, reţeaua de magazine de brand cuprinde opt magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Braşov, Sibiu, Târgu Mureş şi Timişoara, 22 magazine Gerovital, care se găsesc în Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra Neamţ, Galaţi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş şi Râmnicu Vâlcea.