Farmec încheie anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 358 de milioane de lei (peste 71 milioane de Euro), un nou record pentru producătorul român de produse cosmetice. Intrarea pe noi segmente de piaţă, extinderea reţelei de magazine proprii şi investiţiile în îmbunătăţirea gamelor tradiţionale din portofoliu au adus companiei clujene o creştere de aproape 20% faţă de anul anterior, conform unui comunicat remis redacţiei.
Comform comunicatului, Farmec a înregistrat o evoluţie pozitivă pe toate segmentele din portofoliu, atât la produsele de skincare, cât şi la cele dedicate curăţeniei. Fiolele cu Acid Hialuronic din gama Gerovital H3 Evolution sunt în continuare în topul produselor produsele preferate de consumatori. Totodată, creşteri importante au fost înregistrate şi la deodorante & antiperspirante şi geluri de duş. La 40 de ani de la lansare, laptele demachiant Doina continuă să-şi probeze eficienţa şi popularitatea, fiind în top 10 cele mai bine vândute produse. Anul 2023 a marcat şi o premieră pentru companie, intrarea pe segmentul dedicat îngrijirii pielii copiilor şi bebeluşilor, cu Gerovital Kids. Noua gamă a adus vânzări peste obiectivele stabilite şi are prognoze de creştere importante pentru acest an.
Cu două noi magazine sub branduri proprii deschise în 2023, reţeaua de magazine Farmec & Gerovital continuă să asigure cel mai mare volum din vânzările companiei. De altfel, producătorul a anunţat, pentru acest an, 5 noi locaţii ce vor fi adăugate, două dintre acestea fiind deja inaugurate, în luna martie a.c., la Cluj şi Galaţi. În lunile aprilie şi mai vor fi deschise magazine noi, în Piteşti şi Sibiu.
Investiţiile în crearea de noi produse şi relansarea sub noi formule a unor game apreciate de consumatori, precum Gerovital Tratament Expert, Gerovital H3 Antiperspirante şi Gerovital H3 Derma+ au fost dublate de eforturile de a creşte nivelul de automatizare pe liniile de producţie. De asemenea, cererea crescută pentru produsele de curăţenie din gamele Nufăr şi Triumf a condus la investiţii în automatizare, atât în procesul de preparare, cât şi pe liniile de ambalare din cadrul secţiei dedicate.
"Cel mai important succes din 2023 rămâne atragerea de noi segmente de public, în mod special în rândul consumatorilor tineri. Strategia noastră este aceea de a-i fideliza, motiv pentru care vom continua, şi anul acesta, să lansăm produse inovative, în formule unice pe piaţă, iar primul pas în acest sens va fi relansarea gamei Gerovital Plant.", spune Mircea Turdean, Director General Farmec.
Fabrica Farmec, în care lucrează peste 700 de angajaţi, continuă, şi în 2024, să fie sub un amplu proces de retehnologizare, în perioada următoare urmând a fi finalizate procesele de automatizare pe mai multe linii de ambalare produse.