Vânzările Mega Image în ţara noastră au crescut cu peste 10% în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă din 2014, ca urmare a reducerii TVA la alimente la 1 iunie, evoluţie care a susţinut rezultatele grupului belgian Delhaize în Europa de Sud-Est, conform unui comunicat de presă al grupului Delhaize.
România, Serbia şi Greia sunt incluse de Delhaize în segmentul Europa de Sud-Est, unde grupul a înregistrat o creştere a vânzărilor de 11,2% (curs valutar constant), la 836 milioane de euro.
"În termeni comparabili, avansul veniturilor a fost de 5,1%, iar rezultatul a fost pozitiv în toate cele trei ţări, în special în România, unde a fost susţinut de reducerea TVA la alimente de la începutul lunii iunie. Cota noastră de piaţă a continuat să crească în cele trei ţări", arată comunicatul.
Profitul operaţional al Delhaize în Europa de Sud-Est a avansat cu 16,2% în trimestrul al treilea (la curs valutar constant), la 8 milioane de euro.
Potrivit sursei citate, în primele nouă luni, grupul a obţinut în regiune venituri în urcare cu 8,1%, la 2,43 miliarde de euro şi un profit operaţional în creştere cu 22,1%, la 93 de milioane de euro. Rezultatele sunt calculate la curs valutar constant.
În trimestrul al treilea, Mega Image a deschis în ţara noastră 12 magazine, numărul total al unităţilor ajungând la sfârşitul perioadei la 437. În octombrie, Mega Image a mai inaugurat două unităţi Shop&Go în Bucureşti.
Mega Image face parte din grupul belgian Delhaize, care va fi preluat de grupul olandez Royal Ahold, pentru circa 9,32 miliarde euro în acţiuni.