Firmele nemulţumite de derularea licitaţiilor pentru achiziţii publice nu vor mai avea posibilitatea să depună contestaţii pe parcursul procedurii, ci doar la finalul acesteia, iar termenul de rezolvare a reclamaţiilor pentru care nu mai este nevoie de alte documente va fi redus de la 20 la 10 zile.
Modificările au fost transmise Comisiei Europene spre informare şi vor fi introduse de Guvern în perioada imediat următoare, printr-o nouă revizuire a legislaţiei privind achiziţiile publice, susţin surse oficiale, citate de Mediafax.
Sursele citate au explicat: "Vor fi schimbate procedurile de contestare a unei licitaţii, astfel încât să fie limitată posibilitatea abuzului de contestaţii şi blocării procesului de achiziţie. Practic, contestaţia nu va mai putea fi depusă oricând pe parcursul unei proceduri de licitaţie, ci numai la finalul acesteia, când licitaţia poate fi reluată sau proiectul începe imediat, în funcţie de răspuns.
Contestaţia va trebui depusă într-un termen maxim de 10 zile de la finalizarea procedurii, termen definit în regulile Comisiei Europene ca < stand still >, perioada cuprinsă între încheierea procedurii şi semnarea contractului". Simultan, termenul de soluţionare a contestaţiei va fi redus la jumătate, de la maximum 20 zile în prezent, la cel mult 10 zile, pentru dosarele în cazul cărora Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nu are nevoie să solicite documente suplimentare de la autoritatea contractantă.