Privatizarea CFR Marfă a devenit "prioritatea numărul 1" pentru Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, după ce domnia sa a discutat cu reprezentanţii FMI. Săptămâna trecută, Relu Fenechiu a declarat că va solicita şi va încerca să convingă FMI ca CFR Marfă să nu mai fie trecută în proprietate privată.
Potrivit Mediafax, ministrul Transporturilor a declarat, ieri: "Prioritatea numărul 1, astăzi, o reprezintă privatizarea CFR Marfă. Este un lucru pe care nu mi l-aş fi dorit. Am spus asta şi reprezentanţilor FMI. Nu mi l-aş fi dorit pentru că şi reprezentanţii FMI şi cei ai CE ne-au recomandat permanent să preluăm modele de succes, iar toate ţările din Europa au companii de transport marfă de stat. Din nefericire, situaţia economico-financiară a CFR Marfă nu permite redresarea ei decât în condiţiile în care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat".
Întrebat despre termenul de privatizare a companiei, Relu Fenechiu a afirmat că acesta începe din februarie şi nu poate dura mai mult de şase luni. Statul va ceda 51% din titlurile companiei. "Eu vizez ca, în câţiva ani, vânzarea restului de 49% din acţiuni să aducă statului un câştig considerabil", a subliniat ministrul Transporturilor.
Domnul Fenechiu a arătat că, în prezent, nu există un angajament cu FMI privind privatizarea CFR Călători, iar în cazul Tarom este în derulare elaborarea strategiei de privatizare şi ar putea fi vândut un pachet de peste 20% din acţiuni.
"FMI este un paznic pentru respectarea regulilor economiei de piaţă. Asta nu înseamnă că dacă nu avem paznic noi nu trebuie să facem ceea ce trebuie", a spus ministrul.
Ministrul Transporturilor a mai spus că, fără să i se solicite, a propus un termen de 90 de zile pentru numirea managerilor privaţi la toate companiile din subordinea instituţiei pe care o conduce, iar în circa trei săptămâni vor fi numiţi manageri profesionişti la CFR Marfă.
Premierul Victor Ponta a afirmat, săptămâna trecută, că membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) se vor reuni la sfârşitul lunii ianuarie pentru a discuta inclusiv despre situaţia CFR Marfă, arătând că aceasta pierde în continuare "cam toate contractele", iar statul nu dispune de banii necesari pentru a investi în companie astfel încât să facă faţă concurenţei cu firmele private.
Anterior, premierul afirmase că atât el, cât şi preşedintele Traian Băsescu trebuie să discute cu delegaţia FMI referitor la CFR Marfă, explicând că, dacă România s-a râzgândit în ceea ce priveşte privatizarea acestei companii, şi partenerii financiari externi trebuie să fie de acord.
1. La loc comanda ,dle ministru Fenechiu..
(mesaj trimis de G.B. în data de 23.01.2013, 08:47)
Daca tarile europene au institutiile similare in proprietatea statului respectiv de ce vreti dv, un liberal corect ,sa va bateti cuie in talpa singur? Ca sa ingrosati numarul deyinutilor de la Jilava? FMI vine si pleaca iar dvs ramaneti cu o tinichea e coada.Va sugreram ,sine ira et studio , s temporati afacerea iar institutia respectiva sa ramana la stat.Numai daca va da expres dispozitii di Ponta si nici atunci. ! In orice caz noi am stocat informatia si recomandarea noastra urmarind cu atentie totul.
2. vroia
(mesaj trimis de Obama în data de 23.01.2013, 13:47)
sa-i mai vanda el niste transformatoare sau niste locomotive de la fier vechi spoite de nou