Grupul auto american Ford a decis extinderea producţiei de vehicule electrice, pe fondul creşterii rapide a pieţei, transmit BBC şi Reuters, conform Agerpres.
Ford va investi aproximativ 900 de dolari în noile capacităţi de producţie de la fabrica sa din Michigan, unde va crea aproximativ 900 de locuri de muncă până în 2023.
Şeful operaţiunilor globale, Joe Hinrichs, a declarat că Ford "are o nouă abordare" a creşterii pe segmentul vehiculelor electrice. De asemenea, în următorii doi ani, Ford va începe producţia de vehicule autonome.
Compania este în negocieri cu grupul german Volkswagen pentru a forma o alianţă care să investească şi să producă vehicule electrice şi autonome. Hinrichs a explicat că discuţiile sunt pozitive, dar încă nu este nimic de anunţat. Anul trecut, Ford a prezentat un plan pe termen lung ce prevede investiţii de aproximativ 11 miliarde de dolari în noile tehnologii din domeniul auto. Hinrichs le-a declarat jurnaliştilor: "Când ne uităm la investiţia de 11 miliarde de dolari în electrificare, devine evident că vom avea nevoie de o a doua fabrică, în viitorul nu foarte îndepărtat, pentru a majora producţia de vehicule electrice".
Cea mai recentă investiţie se va concentra pe fabrica Flat Rock din Michigan, unde sunt aproximativ 3.400 de angajaţi care produc modelele Mustang şi Lincoln Continental.
Ford deja a anunţat că în 2020 va lansa un SUV complet electric care va fi produs la uzina din Cuautitlan, Mexic. Anul trecut, Ford a înfiinţat o divizie separată dedicată vehiculelor autonome, unde va investi patru miliarde de dolari până în 2023.
De asemenea, compania va căuta investitori din afară pentru nou formata divizie Ford Autonomous Vehicles LLC, care va fi condusă de vicepreşedintele Sherif Marakby şi va avea sediul în noul campus Corktown din Detroit. În noua entitate va fi inclus şi Argo AI, partenerul din Pittsburgh al Ford pentru dezvoltarea vehiculelor autonome.
Până în 2020, Ford va lansa pe plan global 16 vehicule electrice pe baterii şi 24 hibride sau hibride plug-in. Dintre acestea, şapte modele vor fi lansate în America de Nord, trei în Europa, 13 în regiunea Asia-Pacific.
Ford a avertizat că investiţiile în mobilitate şi vehicule autonome ar urma să diminueze câştigurile companiei dar producătorul auto este încrezător că efectele pozitive de pe urma investiţiilor se vor resimţi în 2019 şi în anii următori. Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.
Ţara noastră nu are o strategie naţională care să pună accentul pe electromobilitate, ne-a spus expertul în energie Ovidiu Demetrescu. Domnia sa este de părere că, înainte de realizarea unui program naţional pentru automobilul electric, trebuie să ne focusăm pe mobilitatea urbană. Ovidiu Demetrescu ne-a explicat, recent, într-un interviu: "În acest moment avem nişte frânturi de programe. Sunt unele companii care se uită punctual la acest aspect. Vorbim de eforturi punctuale ale companiilor din diverse domenii de activitate - retaileri, companii energetice, furnizori de carburanţi, furnizori de soluţii, distribuitorii de energie electrică".
Şi Eugen Scheuşan, directortul general al companiei Electromagnetica, a subliniat, în mai multe ocazii, că nu avem un program naţional de electromobilitate. În opinia domniei sale, este neapărată nevoie de crearea unui cadru pentru dezvoltarea fenomenului de electromobilitate: "Ar fi bine ca noi, în 5-6 ani, să avem această reţea, însă nu va fi posibil pentru că este nevoie de sume mari de bani şi de un plan pe zece ani. Un astfel de plan nu poate fi schimbat când se schimbă politicienii. Va apărea o dezvoltare haotică, ce va trebui reglementată la un moment dat, iar reglementatorul va trebui să reglementeze pentru unii împotriva celorlalţi".
Conform domnului Scheuşan, aceas-tă problemă "cam are dimensiunea electrificării pe calea ferată", care a ţinut circa 20 de ani.
1. statul
(mesaj trimis de Micu Daniel în data de 22.03.2019, 15:35)
de ce statul nu subventioneaza bicicletele electrice