Formula 1 s-a confruntat cu o situaţie mai puţin obişnuită exact când nu era cazul, în momentul în care se "juca" titlul mondial. Scandalul care a urmat a lăsat urme, aşa că problemele generate vor fi atent analizate. Consiliul Mondial al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), reunit la Paris, a susţinut propunerea preşedintelui FIA, Jean Todt, de a efectua o analiză a evenimentelor petrecute la finalul Marelui Premiu al Emiratului Abu Dhabi, care au stabilit campionul mondial de Formula 1 în 2021. Potrivit FIA: "Marele Premiu FIA Formula 1 Abu Dhabi 2021 a stârnit un număr mare de reacţii din partea comunităţii F1 şi a sportului cu motor în general, precum şi în public. Responsabilitatea principală a FIA la orice eveniment este să asigure siguranţa tuturor celor implicaţi şi integritatea sportului. Circumstanţele utilizării maşinii de siguranţă în urma accidentului pilotului Nicholas Latifi şi comunicările aferente dintre echipa FIA a Direcţiei cursei şi formaţiile de Formula 1 au generat importante neînţelegeri şi reacţii din partea echipelor de Formula 1, piloţilor şi fanilor, o controversă care pătează în prezent imaginea campionatului şi celebrarea cuvenită a primului titlu de campion mondial al piloţilor, câştigat de Max Verstappen şi celui de-al optulea titlu consecutiv de campion mondial al constructorilor, câştigat de Mercedes. În urma prezentării unui raport privind succesiunea evenimentelor care s-au petrecut după incidentul din turul 53 al Marelui Premiu şi într-un continuu efort de îmbunătăţire, preşedintele FIA a propus Consiliului Mondial al sportului cu motor, ca un exerciţiu detaliat de analiză şi clarificare pentru viitor să aibă loc acum, cu toate părţile relevante. Această chestiune va fi discutată şi abordată cu toate echipele şi cu toţi piloţii pentru a extrage orice lecţii din această situaţie şi pentru claritatea care va fi oferită participanţilor, presei şi fanilor, cu privire la reglementările actuale, pentru a păstra natura competitivă a sportului nostru, asigurând în acelaşi timp siguranţa piloţilor şi oficialilor. Nu doar Formula 1 poate beneficia de pe urma acestei analize, ci şi, în general, toate celelalte campionate de circuit FIA. În urma acestei prezentări şi a unei discuţii ample, Consiliul Mondial a decis să susţină în unanimitate propunerea preşedintelui. Prin urmare, FIA va face tot posibilul pentru ca acest lucru să fie pus în mişcare şi va propune Comisiei de Formula 1 să dea un mandat clar pentru studiu Comitetului Consultativ Sportiv, cu sprijinul piloţilor de Formula 1, astfel încât orice feedback semnificativ şi concluzii identificate să fie prezentate înainte de începutul sezonului 2022".
Pilotul olandez al echipei Red Bull, Max Verstappen, a câştigat Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 şi, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisariilor FIA. Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului. Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans faţă de Verstappen şi între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur.
Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit şi le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton.
1. Furtuna in pahar cu apa
(mesaj trimis de anonim în data de 17.12.2021, 11:33)
Plecata de la reclamatiile inutile ale Mercedes care s-a victimizat tot sezonul desi a fost continuu avantajata, ancheta FIA se va termina cu verdictul previzibil ca ultima masura a lui Masey a fost corecta si logica. Hamilton era confortabil la conducere pentru ca a fost lasat sa-l depaseasca in virajul 1 pe Verstappen fara a fi penalizat. Massey nu a mai avut stomacul sa avantajeze Mercedes pana in ultimul tur si asta i-a infuriat pe englezii de la Mercedes care au facut ce stiu mai bine, au depus doua reclamatii nedrepte si si-au pus uneltele din FIA in miscare. Cum a spus si Bernie Mercedes nu stie sa piarda. E timpul sa invete si sa invete plenar. Ancheta se va limita la ultimele tururi dar e cazu de vorbit despre intregul sezon sau macar de la Silverstone incoace. Rezultati anchetei este oricum previzibil iar sfatul este NU VA MAI UITATI PE DIGI . Daca nu aveti acces la SKY macar cautati cursa pe LOOK. Lucrurile vor fi mai simple.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.12.2021, 12:02)
Total de acord ! Subscriu , EVITATI NU DOAR SPORTURILE CU MOTOR CI TOATE TRANSMISIILE GIGISPORT, plina de hahalere si golanasi semidocti, in frunte cu PLAGIATORUL andrei niculescu sau cu idiotii andrei tivilichi , dan stefanescu si golanashul ovidiu petzenghea, de la gigi fm !
1.2. Pe bune? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de daniel în data de 17.12.2021, 21:24)
Ce treaba au cei de la DIGI cu ce s-a intamplat la sfarsitul curcsei?
Nu numai Mercedes trebuia sa conteste rezultatul ci si toti pilotii de la locul 11 in sus. Din cauza unei decizii ... ciudate monoposturile de pe locul 7,8,9,10 erau aiurea pe circuit si nu cum ar fi normal pe locul lor inainte de SC.
Dar au trebuit mutate ca sa iasa campion pe cine a vrut Liberty.
Fost fan F1.
De sezonul viitor nu mai pierd vremea sa ma uit la curse aranjate in culise.