• Statul nu este de acord cu eventuala mutare a producţiei modelului Clio în Turcia
Guvernul francez face presiuni asupra producătorului auto "Renault" SA, al doilea pe plan intern, în privinţa asigurării siguranţei posturilor din ţară, în condiţiile în care rata şomajului este una ridicată.
Christian Estrosi, ministrul Indus-triei din Franţa, l-a convocat, astăzi, pe directorul de operaţiuni din cadrul "Renault", la biroul său, ca urmare a apariţiei informaţiilor cu privire la o eventuală mutare a producţiei de noi autoturisme mici în Turcia. De menţionat că statul francez controlează 15,01% din "Renault".
Potrivit presei internaţionale, "Renault" vrea să relocheze producţia modelului Clio la fabrica pe care o deţine în Bursa, Turcia.
Estrosi a declarat: "Vă spunem foarte clar că suntem acţionari < Renault > şi avem dreptul să ne pronunţăm. Avem dreptul să spunem că atunci când vindem un autoturism Renault în Franţa - iar Renault este brand francez, nu-l producem în afara graniţelor".
La rândul său, ministrul Muncii, Laurent Wauquiez, a afirmat că participaţia de 15% la compania auto nu va face din statul francez un spectator la o eventuală relocare a producţiei. Wauquiez a atras atenţia: "Aceas-ta este o companie care a primit ajutor substanţial de la stat în perioada crizei. O companie care vinde către consumatorii francezi trebuie, atât cât este posibil, să producă pe plan local". (A.V.)
Şi preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, s-a pronunţat pentru păstrarea locurilor de muncă din ţară.
În prezent, "Renault" produce modelul Clio la fabrica din Flins, o suburbie a Parisului, şi în oraşul turc Bursa. Compania auto nu a confirmat informaţia privind transferul producţiei în Turcia, însă a anunţat că noul Clio 4 va continua să fie produs în Franţa şi în Turcia.
În prezent, "Renault" se află într-o poziţie financiară mai bună decât unii dintre rivalii săi - "General Motors", "Chrysler", "Mitsubishi Motors", însă, potrivit estimărilor unor analişti, compania a înregistrat pierderi nete de 2,6 miliarde de euro în 2009, iar în 2010 profitul său va fi de 100 de milioane de euro.
Anul trecut, guvernul francez a încheiat un pact cu sectorul auto din ţară, în care se regăsesc 10% din locurile de muncă locale. Statul a acordat împrumuturi de şase miliarde de euro cu dobândă redusă constructorilor auto "Renault" şi "Peugeot Citroen", în schimbul angajamentului acestora de a menţine producţia în Franţa.