Compania americană "Gap", cel mai mare lanţ naţional de distribuţie a îmbrăcămintei, a raportat o scădere a profiturilor sale în trimestrul al patrulea din 2005, situaţie care reprezintă o premieră în ultimii patru ani, şi care este consecinţa declinului vînzărilor. Cîştigul net al companiei a însumat 337 milioane de dolari sau 39 de cenţi/acţiune, comparativ cu 378 milioane de dolari sau 40 de cenţi/titlu în ultimele trei luni din 2004. Vînzările societăţii au scăzut cu 1,6%, la 4,82 miliarde de dolari. Directorul "Gap", Paul Pressler, a declarat că lanţul de distribuţie îşi va reamenaja cele mai mari magazine şi îşi va concentra atenţia pe activităţile de marketing.
"Nimeni nu este satisfăcut de rezultatele înregistrate", a spus Pressler, subliniind că societatea este, acum, concentrată în proporţie de 100% pe îmbunătăţirea situaţiei.
Analiştii subliniază că reprezentanţii companiei au greşit atunci cînd nu au mai acordat atenţie marketingului. Totuşi, Pressler subliniază că "Gap" nu şi-a pierdut clienţii, doar că aceştia frecventează mai rar centrele comerciale ale companiei.