Germanos Telecom România, subsidiara grupului de companii Germanos cu sediul central în Grecia, a înregistrat un profit operaţional în creştere în primul semestru al anului 2005 şi intenţionează să îşi consolideze în continuare poziţia pe piaţa românească, în domeniul produselor şi serviciilor de telecomunicaţii. Veniturile totale realizate de către toate diviziile Germanos în România - Sunlight Industrial, Filiala Sunlight şi lanţul de magazine Germanos au atins 39,1 milioane euro în prima jumătate a anului 2005. De asemenea, EBITDA (venitul înainte de dobînzi, taxe, deprecieri şi amortizări) a atins 2,3 milioane euro şi EBT (venitul înainte de taxe) înregistrat pentru această perioadă s-a ridicat la 1,4 milioane euro.
Germanos şi-a dezvoltat activitatea în România an de an, în contextul unei pieţe largi şi cu perspective promiţătoare. În prezent, lanţul Germanos deţine o reţea de 89 de magazine care oferă servicii ale operatorilor de telefonie mobilă Connex şi Zapp.
La nivelul grupului de companii "Germanos", cifra de afaceri consolidată a atins 429,6 milioane euro, cu 17,2% mai mult decît în primul semestru al anului 2004, toate activităţile grupului înregistrînd rezultate în creştere. Astfel, sectorul de retail, prin lanţul de magazine Germanos a realizat o creştere de 11,7%, înregistrînd o cifră de afaceri de 251,8 milioane euro. Acest sector a fost influenţat pozitiv de veniturile din comisioanele aferente traficului de comunicaţii al clienţilor Germanos, care au crescut cu 22,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pînă la 31,3 milioane euro, contribuind semnificativ la profitabilitatea grupului. Vînzările de produse digitale au avut o contribuţie însemnată la totalul veniturilor Germanos. Această categorie a generat venituri de 29,3 milioane euro, în creştere cu 22,6% comparativ cu primul semestru al anului trecut. Vînzările de telefoane mobile au înregistrat acelaşi trend, depăşind 45 milioane euro. În ceea ce priveşte activitatea industrială a grupului - Sunlight, veniturile au crescut cu 5,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingînd 23.7 milioane euro.
În cele din urmă, activitatea de wholesale - distribuţia de produse destinate consumatorilor - a înregistrat o creştere semnificativă de 42%, veniturile depăşind 151 milioane euro.
Subsidiarele din alte ţări au avut o contribuţie importantă la cifra de afaceri a grupului, atingînd 115 milioane euro sau 25,8% din totalul vînzărilor consolidate, comparativ cu 16,8% în prima jumătate a anului trecut. Veniturile înainte de dobînzi, taxe, depreciere şi amortizări - EBITDA au atins 41,3 milioane euro, avînd o creştere de 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi o marjă de profit de aproximativ 10%. Profitul net consolidat a atins 27,7 milioane euro, cu 15,1% în creştere faţă de primul semestru al anului 2004.