GfK: Discounterii câştigă teren în 2009, în defavoarea supermarketurilor

C.P.
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 28 ianuarie 2010

Hipermarketul a continuat să fie principalul tip de magazin în care românii din mediul urban şi-au făcut cumpărăturile anul trecut, 46% dintre aceştia arătând preferinţa pentru acest format, potrivit unui sondaj GfK. Totuşi, în comparaţie cu anul 2008, au apărut câteva schimbări în rândul populaţiei în ceea ce priveşte tipul de magazin în care aceştia cheltuie cei mai mulţi bani. Faţă de 2008, au câştigat teren şi magazinele de tip discount - dacă în 2008, 17% din respondenţi aveau ca magazin principal un discounter, numărul lor a crescut la 22% în 2009. În paralel, ponderea supermarketurilor ca magazine principale a scăzut de la 18% la 12%, în vreme ce magazinele tradiţionale au rămas la acelaşi nivel cu anul precedent, cu aproximativ 17% din menţiunilor celor chestionaţi.

Cumpărături mai rare şi mai strict planificate

"Dacă ne referim la frecvenţa de cumpărare, aceasta se situează pe un trend descendent în toate tipurile de magazin - cu excepţia discounterilor - în timp ce sumele cheltuite au rămas relativ aceleaşi, ceea ce înseamnă că românii nu cheltuie neapărat mai puţin comparativ cu 2008, dar se duc mai rar la cumpărături", potrivit GfK.

Mulţi dintre cei chestionaţi spun că ştiu înainte de a intra în magazin ce vor să achiziţioneze. De asemenea, ei preferă să meargă o singură dată la cumpărături pentru a lua tot ceea ce au nevoie. Foarte puţini spun că merg la shopping pentru a ţine pasul cu moda sau pentru a se răsfăţa apelând la produse speciale.

Cumpărătorilor din mediul urban le place ca personalul din magazin să le dea atenţie şi să încerce să îi servească cât mai bine. În alegerea unui magazin, criteriul cel mai important este calitatea şi prospeţimea produselor. Alte criterii care îi interesează sunt: curăţenia din magazin şi din împrejurimi, afişarea vizibilă şi corectă a preţurilor sau raportul bun calitate - preţ. Printre lucrurile care contează cel mai puţin în alegerea magazinului preferat se numără existenţa serviciilor adiţionale (loc de joacă pentru copii, împachetare, pungi gratuite).

Jumătate dintre orăşenii apelează la mărci private

În ultimul an, mărcile private au fost un subiect prezent mai mult în atenţia producătorilor şi retailerilor. Dacă privim din perspectiva consumatorilor, în 2009 peste jumătate dintre locuitorii din mediul urban au cumpărat produse aparţinând mărcilor private, categoriile preferate fiind dulciurile şi mezelurile. Dintre aceştia însă, doar 12% le achiziţionează regulat. Există, pe de alta parte, un procent semnificativ dintre români (în jur de 30%) care declară că nu au auzit de acest tip de mărci. Aceste date nu sunt semnificativ diferite faţă de cele obţinute anul trecut, ceea ce înseamnă că nu au existat schimbări importante în utilizarea acestei categorii de produse în 2009. Respondenţii percep, în general, diferenţa de preţ a mărcilor private, dar cei mai mulţi nu consideră că acestea au o calitate scăzută care i-ar putea împiedica să le cumpere.

Studiul Shopping Monitor este un proiect iniţiat de GfK Incoma Research Cehia şi se desfăşoară anual în mai multe ţări din Europa Centrală şi de Est (Croaţia, Cehia, Ungaria, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Bosnia&Herţegovina, Bulgaria, România). Shopping Monitor este un studiu sindicalizat care permite o înţelegere complexă a comportamentului de cumpărare şi a preferinţelor consumatorilor în funcţie de tipurile de canale de cumpărare preferate, retailerii preferaţi şi atitudinea pe care o au faţă de cumpărături în general.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb