"Grant Thornton" România vrea 5% din piaţa de audit
ADINA ARDELEANU
Ziarul BURSA #Companii #Consultanţă / 7 octombrie 2011
Compania de audit "Grant Thornton" vrea să atingă, în câţiva ani, o cotă de 5% din piaţa românească de audit, pe care o estimează la 150-200 milioane euro anual, adică să ajungă pe locul 6-7, potrivit lui Stephane Bride, managing partner al biroului din Româ-nia.
"Grant Thornton" este prezentă la noi de aprope un an, însă compania s-a lansat oficial abia ieri, preferând să îşi creeze mai întâi structurile de funcţionare şi o bază de clienţi. "Grant Thornton" România oferă servicii de audit, de fiscalitate şi de consultanţă.
"Ambiţia noastră este să devenim o alternativă la BIG4 (n.r. cele mai mari patru companii de audit din lume)", a declarat Stephane Bride.
Domnia sa a spus că pentru "Grant Thornton" România, contextul crizei reprezintă o oportunitate să ajute companiile să de-păşeas-că această perioadă dificilă.
Printre clienţii "Grant Thorn-ton" România se numără Endava, Grawe România, Vae Apcarom, Agrana.
La nivel global, compania are peste 2500 de parteneri, este prezentă în peste 100 de ţări şi are pes-te 30.000 de angajaţi.
"Grant Thornton International" a înregistrat venituri de 3,67 miliarde dolari în 2010, în creştere cu 2% faţă de anul precedent, potrivit unei statistici IAB World, prezentată de companie. Conform aceluiaşi raport, companiile BIG 4 au avut venituri de peste 20 miliarde dolari fiecare în 2010 (n.r. Deloitte - 26,57 miliarde dolari, în creştere cu 2% faţă de 2009, PricewaterhouseCoopers - 26,56 miliarde dolari, în creştere cu 2% faţă de 2009, Ernst&Young - 21,55 miliarde dolari, în creştere cu 1% faţă de 2009, KPMG - 20,63 miliarde dolari, în creştere cu 3% faţă de 2009).