Grupul Ariston îşi prezintă viziunea şi obiectivele ESG pentru 2030 în cadrul Road to 100, un plan strategic ce atestă angajamentul grupului faţă de sustenabilitate.
Industria confortului termic se află în centrul tranziţiei energetice: clădirile reprezintă aproape o treime din consumul final de energie la nivel mondial, iar în Europa, în special, în sectorul rezidenţial, 62,8% din consumul de energie provine din încălzirea spaţiilor şi 15,1% din încălzirea apei.
În cadrul acestui scenariu, Grupul Ariston, care activează în industrie cu venituri de peste 3 miliarde de euro, îşi planifică viitorul încercând să integreze pe deplin sustenabilitatea în strategia sa corporativă şi defineşte o serie de activităţi şi iniţiative menite să atingă obiective în materie de sustenabilitate.
"Considerăm că avem o responsabilitate clară de a aborda direct marile provocări ale vremurilor noastre. Cea de-a 100-a aniversare a Grupului Ariston se aliniază termenilor Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă şi vedem acest reper ca o oportunitate de a reafirma rolul pe care dorim să ni-l asumăm pentru a contribui activ la sustenabilitatea viitoarelor ecosisteme economice, sociale şi de mediu. Ne propunem să creăm valoare pe termen lung pentru părţile interesate, angajându-ne în acelaşi timp, în fiecare zi, să ne corelăm creşterea sustenabilă cu viitorul planetei" - a declarat Paolo Merloni, Preşedinte Executiv al Grupului Ariston.
Road to 100 este rezultatul unui proces structurat care a implicat principalele părţi interesate interne şi externe ale grupului în identificarea a cinci domenii diferite de implicare: Soluţii, Operaţiuni, Oameni şi comunităţi, Clienţi, Guvernanţă.
Pentru a-şi reduce amprenta de carbon, Grupul Ariston îşi stabileşte obiective specifice: atingerea obiectivului final de 100 de milioane de tone de emisii de CO2e evitate până în 2030 datorită soluţiilor sale regenerabile şi de înaltă eficienţă vândute, reducerea cu 42% a emisiilor de categoria 1 şi categoria 2 şi reducerea cu peste 50% a emisiilor de categoria 3 per milion de euro de valoare adăugată.
Între timp, Grupul Ariston se străduieşte să atenueze impactul Operaţiunilor sale prin creşterea productivităţii resurselor, prin implementarea progresivă a unei abordări circulare, precum şi prin implicarea responsabilă a lanţului său de aprovizionare.
Angajamentul Grupului Ariston faţă de sustenabilitate cuprinde, de asemenea, sfera socială. Grupul are o grijă deosebită de Oamenii săi şi de Comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea şi se angajează să asigure un mediu de lucru durabil pentru toţi angajaţii săi din întreaga lume şi să crească gradul de conştientizare la nivel global cu privire la importanţa confortului termic pentru un trai durabil.
Sustenabilitatea, spune fondatorul Aristide Merloni, faptul că succesul economic al oricărei iniţiative industriale nu are nicio valoare dacă nu este însoţit de un angajament faţă de progresul social.
De mai bine de 15 ani, viziunea Grupului Ariston este "Confort durabil pentru toată lumea", iar în 2018 grupul a început să îşi consolideze şi să îşi publice rezultatele nefinanciare în mod voluntar.
Din 2021, în calitate de companie cotată la bursă, Grupul Ariston şi-a intensificat tot mai mult angajamentul faţă de sustenabilitate.