Grupul Dedeman, specializat în comercializarea materialelor de construcţii şi a autovehiculelor, a raportat pentru anul 2008 o cifră de afaceri de 265 milioane de euro, cu 35% mai mare faţă de cea înregistrată în anul precedent, potrivit reprezentanţilor grupului. "Pentru anul acesta ne aşteptăm la o diminuare a cifrei de afaceri a grupului, pe fondul contractării pieţei auto pe care Dedeman este prezent prin două companii, respectiv Dedeman Automobile şi Dedeman Camioane", a declarat, vineri, preşedintele grupului, Dragoş Pavăl, citat de NewsIn.
Din cifra de afaceri aferentă anului trecut, 250 de milioane de euro au provenit de la reţeaua de retail de materiale de construcţii, în timp ce ponderea celor două firme auto, Dedeman Automobile şi Dedeman Camioane, s-a ridicat la 15 milioane de euro. Preşedintele Dedeman, Dragoş Pavăl, a spus că, în acest an, grupul va investi 25 de milioane de euro în extinderea reţelei de retail, sumă ce se referă strict la construcţia magazinelor, fără a fi inclus preţul terenurilor.
Retailerul de materiale de construcţii Dedeman a inaugurat, vineri, cel de-al 13-lea magazin din ţară, în Bucureşti, în urma unei investiţii de peste 12 milioane de euro, şi intenţionează să deschidă încă trei unităţi anul acesta, în Buzău, Iaşi şi încă unul în Bucureşti. Retailerul de materiale de construcţii vizează, în 2009, menţinerea cifrei de afaceri, la 250 milioane de euro, având în vedere condiţiile economice actuale, precum şi creşterea competiţiei.
Cele trei firme care compun grupul băcăuan sunt Dedeman, specializată în comerţul cu materiale de construcţii, Dedeman Automobile, dealer Dacia, Renault, Nissan, şi Dedeman Camioane, dealer Renault Trucks. În 2007, cifra de afaceri pe întreg grupul s-a ridicat la 197 de milioane de euro.
Principalii competitori ai Dedeman pe piaţa autohtonă de retail DIY (Do It Yourself) sunt Baumax, Praktiker, Hornbach, Obi, Arabesque şi Ambient.