Grupul Leroy Merlin are, la nivel mondial, vânzări de peste 20 de miliarde de euro, potrivit directorului general Leroy Merlin România, Frederic Lamy.
Domnia sa a declarat că, în ţara noastră, compania se aşteaptă pentru 2017 la o creştere de două cifre. Directorul General al companiei consideră că piaţa de bricolaj beneficiază de un context favorabil dezvoltării, ţinând cont că piaţa românească de construcţii este în plin boom şi există o creştere economică.
De asemenea, piaţa de bricolaj este stimulată şi de condiţiile economice bune precum scăderea TVA, din ultimii doi ani, şi de mărirea salariilor care duc la o putere de cumpărare mai mare.
Federic Lamy estimează că anul acesta în jur de 10 milioane de clienţi au trecut pragul magazinelor Leroy Merlin din ţara noastră.
Domnia sa a precizat că, în România, clienţii se îndreaptă spre calitate, de aceea a şi luat decizia de a întrerupe colaborarea cu anumiţi furnizori care nu aveau licenţe în ceea ce priveşte calitatea.
Federic Lamy a adăugat că 60% dintre produsele vândute de reţea în ţara noastră sunt livrate de producători români, cele mai multe constând în materiale de construcţie, lemn şi mobilă.
Directorul Leroy Merlin România a precizat că România este ţara în care sunt cei mai curioşi clienţi şi astfel, anual, sunt înnoite 20% din produse, ajungând ca în 5 ani magzinele să aibă produse complet noi.
În ceea ce priveşte plata defalcată a TVA, care trebuie aplicată începând cu 1 ianuarie 2018, Federic Lamy a declarat că Leroy Merlin este în proces de pregătire, iar momentan nu cunoaşte exact costul necesar acestei transformări.
Domnia sa a declarat: "Ne pregătim pentru split TVA. Am solicitat intern o analiză a costurilor, va fi cu siguranţă o investiţie, pentru că trebuie să avem un software. Nu e atât de simplu, din punct de vedere tehnic. Ce mă îngrijorează cel mai mult este ce vom face la final de an, când ne închidem contabilitatea. Va trebui probabil să facem angajări noi doar pentru acest lucru. Suntem o companie mare, în privinţa lichidităţii nu vom avea probleme, dar sunt îngrijorat pentru micii antreprenori români, unii furnizori locali, care în urma acestei schimbări vor trece printr-o perioadă dificilă. Nu este uşor pentru noi".
Potrivit reprezentantului companiei, anul viitor se va deschide al doilea magazin la Craiova. Pentru Bucureşti, Leroy Merlin are în plan deschiderea, în 2019, a două magazine, unul pe Bd. Theodor Pallady, în aceeaşi zonă cu viitoarele magazine Kika şi IKEA, cu o investiţie de aproximativ zece milioane de euro şi al doilea în zona Militari.
Directorul General al companiei în România a mai adăugat că există încă oraşe mari din ţara noastră în care dezvoltarea pieţei de bricolaj nu s-a încheiat, iar Bucureştiul se aseamănă cu evoluţia Varşoviei, unde operează 10 magazine.
Retailerul este interesat şi de o dezvoltare în Timişoara şi Cluj, dar şi de oraşe mai mici în care nu este încă prezent, dar pentru care vede potenţial, precum Baia Mare, Arad, Focşani sau Brăila.
Federic Lamy a mai declarat: "Piaţa ne permite, credem noi, ca până în 2025 să ne dublăm numărul de magazine în România şi să ajungem la 30-35 de magazine în toată ţara".
În prezent, Leroy Merlin, al doilea cel mai mare retailer de bricolaj din România, are în ţara noastră un lanţ de 16 magazine şi aproximativ 2000 de angajaţi, iar după deschiderea noului magazin din Craiova va ajunge, anul viitor, la un personal de 2200.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.10.2017, 09:26)
Felicitari ptr faptul ca vand si produse facute in Romania. Producatorii romani tb incurajati