Începând de săptămâna trecută, panourile stradale din Bucureşti au început să prezinte un nou număr de SMS pentru plata parcărilor, 7576. Cu toate acestea, pentru multe parcări, rămâne încă afişat vechiul număr 7458, la care bucureştenii sunt obişnuiţi să trimită mesaje pentru plata serviciilor. Această schimbare bruscă a stârnit confuzie în rândul şoferilor şi a ridicat numeroase întrebări referitoare la transparenţa şi legalitatea deciziilor luate de Compania Municipală de Parking Bucureşti (CMPB) şi de primarul Nicuşor Dan.
Contextul schimbării
Administraţia locală susţine că noul număr de SMS a fost introdus pentru a oferi alternative mai performante şi mai ieftine cetăţenilor, dar absenţa unei comunicări prealabile către public a condus la situaţii în care mulţi şoferi au rămas neştiutori în legătură cu noua modalitate de plată, creând confuzie cu privire la ce număr ar trebui folosit pentru evitarea sancţiunilor.
Evident, se nasc şi întrebări privind procedura legală şi administrativă la care Primăria Municipiului Bucureşti încă nu a oferit un răspuns clar. Ce anume a determinat introducerea noului număr ca alternativă pentru plata parcării şi care au fost motivele administrative şi financiare care au stat la baza acestei decizii? În ceea ce priveşte comunicarea cu cetăţenii, au fost luate suficiente măsuri pentru a informa publicul despre schimbare, astfel încât şoferii să nu continue să plătească la numărul vechi şi să rişte sancţiuni? În ceea ce priveşte procedura de achiziţie publică, a fost urmată o astfel de procedură pentru noul număr, conform legislaţiei în vigoare, iar dacă da, care sunt coordonatele acestei achiziţii în SEAP? Dacă nu, care au fost criteriile de selecţie pentru noul furnizor?
Compania Municipală de Parking Bucureşti a afirmat într-un comunicat către România TV că a contactat şi alţi furnizori pentru a obţine soluţii mai performante şi mai ieftine privind plata parcării prin SMS. Totuşi, lipsa de transparenţă în procesul de selecţie a acestor furnizori ridică semne de întrebare legate de claritatea procedurii. Pentru a oferi o imagine mai clară a procesului, ar trebui să se prezinte public o listă a furnizorilor contactaţi, a ofertelor primite şi a funcţionalităţilor oferite. O campanie de comunicare eficientă este necesară pentru a informa cetăţenii în mod coerent despre schimbările efectuate, astfel încât şoferii să fie conştienţi de noul număr şi tarifele asociate acestuia. În plus, este necesară organizarea unei licitaţii publice pentru noul număr de SMS, permiţând astfel cetăţenilor să beneficieze de tarife mai avantajoase.
Compania Municipală de Parking Bucureşti a declarat într-un comunicat către România TV că a contactat şi alţi furnizori în căutarea unor soluţii mai eficiente şi mai accesibile pentru plata parcării prin SMS. Totuşi, procesul de selecţie a acestor furnizori a fost marcat de o lipsă de transparenţă, ceea ce ridică întrebări cu privire la claritatea procedurii. Pentru a oferi o imagine clară a modului în care s-a făcut selecţia, ar fi necesară publicarea unei liste a furnizorilor contactaţi, a ofertelor primite şi a funcţionalităţilor oferite. De asemenea, o comunicare mai eficientă ar fi esenţială pentru a-i ajuta pe cetăţeni să înţeleagă schimbările, astfel încât şoferii să fie bine informaţi despre noul număr şi tarifele asociate. Organizarea unei licitaţii publice pentru noul număr de SMS ar asigura un proces transparent, oferind cetăţenilor posibilitatea de a beneficia de tarife mai avantajoase.
Administraţia oraşului este invitată să răspundă la întrebările ridicate de această schimbare şi să clarifice toate aspectele legale şi administrative pentru a restabili încrederea bucureştenilor în sistemul de plată al parcărilor din oraş.