Agenţia de turism Happy Tour a înregistrat în anul 2017 un volum de vânzări de aproximativ 54 de milioane de euro, în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent, potrivit datelor agenţiei.
Această creştere s-a datorat dezvoltării accelerate a segmentului de business travel, a diviziei de MICE (Meetings Incentives Conferences Expo), dar şi dezvoltării parteneriatului cu Disneyland Paris, conform reprezentanţilor agenţiei.
Divizia de business travel, care reprezintă peste 65% din volumul de vânzări, a fost motorul companiei şi în 2017, fiind înregistrată o creştere de 20% a numărului de clienţi corporate, în mare parte aceştia activând în domenii precum servicii medicale, energie, consultanţă, retail, pharma, IT etc.
De asemenea, divizia MICE a gestionat cu 25% mai multe evenimente corporate (team buildinguri, seminarii, petreceri pentru angajaţi sau congrese) faţă de anul 2016.
În acelaşi timp, în 2017, a fost înregistrată o creştere de 40% a volumului de vânzari pentru Happy Tour Bulgaria, respectiv de peste 200% pentru Happy Tour Turcia.
Javier Garcia del Valle, CEO şi preşedinte al board-ului Happy Tour, a declarat: "Aşa cum am estimat, anul trecut am atins targetul propus de 10% pe România, respectiv 15% la nivel de grup, o creştere constantă şi sănătoasă a business-ului nostru pe o piaţă imprevizibilă, în continuă schimbare şi uşor influenţabilă de orice eveniment negativ. În 2018 estimăm o evoluţie similară şi urmărim consolidarea companiei, vrem să dezvoltăm noi linii de business şi să continuăm investiţiile în online".
Domnia sa a mai precizat că este posibilă o creştere în 2018, dar vor conta şi deciziile guvernamentale care vor urma.
"Este nevoie de stabilitatea şi predictibiliatea în companii pentru a se putea dezvolta", a mai adăugat Javier Garcia del Valle.
Potrivit agenţiei, divizia de leisure a păstrat trendul de creştere al companiei în 2017. Cele mai cerute pachete de vacanţe au fost pentru destinaţii precum Spania, Turcia şi insulele greceşti, după primele luni de rezervări early booking trendul se menţine şi în 2018. Valoarea medie a pachetului turistic achiziţionat în 2017 a fost de aproximativ 1.000 de euro, în creştere faţă de anul precedent. Foarte căutate pentru sejururi scurte au fost şi pachetele Disneyland Paris, Happy Tour fiind turoperatorul oficial al acestuia în România.
Javier Garcia del Valle a precizat: "M-am bucurat să observ că vacanţele se achiziţionează din ce în ce mai mult în perioadele de early booking, atunci când reducerile sunt cele mai mari la pachete turistice. De asemenea, românii dau mai multă atenţie hotelurilor pe care le aleg, cei mai mulţi dintre turiştii Happy Tour optând pentru unităţi de patru şi cinci stele. În acelaşi timp, îşi personalizează tot mai mult vacanţa cerându-ne excursii opţionale. Şi atunci când aleg un city break, am constatat că turiştii vor să exploreze şi altfel de destinaţii, nu doar cele clasice, precum marile capitale europene".
CEO-ul Happy Tour a mai mărturisit că este foarte încântat de zborurile directe către Canada, care vor fi operate de Air Canada din iunie. În opinia domniei sale, turiştii sunt mult mai atraşi de zborurile directe şi consideră că destinaţia Canada va fi un nou trend.
În ceea ce priveşte turismul intern, în 2017, Happy Tour a înregistrat o creştere de aproximativ 25% a cererii pentru vacanţe în România, achitate în mare măsură cu vouchere de vacanţă. Pentru anul acesta, estimează o creştere cu 10% pentru pachete turistice achiziţionate cu vouchere de vacanţă, în special datorită acordării acestora, chiar şi în sumă fixă de 1.450 lei de persoană, şi bugetarilor.
Javier Garcia del Valle a mai declarat că platformele online de cazare au impact asupra agenţiei, fiind competitori direcţi, însă trendul pe aceste platforme în SUA, de exemplu, este în scădere, toţi mai mulţi clienţi pleacă de pe platformele online şi aleg consultanţii de turism.
Referitor la vânzarea Happy Tour, CEO-ul agenţiei a precizat că încă din momentul preluării de către GED, agenţia a fost de vânzare. În prezent, însă nu sunt discuţii legate de o posibilă vânzare, dar dacă ar primi o ofertă bună cu siguranţă s-ar face o tranzacţie. În opinia domniei sale, compania valorează atât cât este dispus cumpărătorul să ofere, iar un preţ corect ar fi din două cifre.
În plus, Javier Garcia del Valle a explicat că Mircea Vladu şi-a vândut participaţia sa de 4,99% la Happy Tour pentru un preţ de 150.000 de euro, dar asta nu înseamnă că agenţia valorează doar 3 milioane de euro. Domnia sa a explicat că atunci când vinzi un pachet minoritar, acesta nu are aceeaşi valoare cu pachetul majoritar. În plus, CEO-ul Happy Tour a precizat că Mircea Vladu a fost cel care a dorit să vândă, şi nu compania a vrut să cumpere.
Happy Tour/FCM Travel Solutions este una dintre cele mai mari agenţii de turism din România, aflată în portofoliul GED Capital. În prezent, Happy Tour are o reţea de 83 de agenţii proprii şi asociate, numărând 94 de puncte de vânzare, în 52 de oraşe din România, Turcia, Bulgaria şi Republica Moldova.