• Compania lansează oferta publică iniţială pe 12 noiembrie
Producătorul de pompe şi echipamente hidraulice Hidraulica Uzina Mecanică Plopeni vrea să se listeze la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), urmând să lanseze în perioada 12 noiembrie - 3 decembrie o ofertă publică iniţială, prin care să obţină fonduri de până la 12,12 milioane lei.
Firma va oferi spre cumpărare 97 milioane de acţiuni, la o valoare nominală de 0,1 lei, potrivit prospectului de ofertă anunţat, ieri, de intermediarul operaţiunii, casa de brokeraj Confident Invest, citat de Mediafax.
Astel, investitorii interesaţi vor putea subscrie acţiuni la un preţ cuprins in intervalul 0,11 - 0,125 lei, valoarea finală urmând să se determine în funcţie de volumul subscrierilor. În situaţia în care acţiunile subscrise depăşesc de două ori numărul de titluri oferite, preţul de ofertă va fi preţul maxim, de 0,125 lei.
Hidraulica UM estimează să atragă fonduri de minim 10,67 milioane lei şi de maxim 12,12 milioane lei. În prezent, capitalul firmei este de 13,65 milioane lei, împărţit în 136,95 de tiluri cu o valoare nominală de 0,1 lei.
Jucătorii pot subscrie minim zece titluri, iar cantitatea de subscriere trebuie să fie multiplu de 10, iar în caz de suprasubscriere titlurile se vor aloca prin metoda "pro-rata".
Potrivit prospectului de ofertă, emitentul a obţinut din partea Bursei de Valori Bucureşti acordul privind admiterea la tranzacţionare a acţiunilor din 12 august, iar la sfârşitul ofertei Hidraulica UM va solicita listarea cel puţin la categoria de bază a BVB.
Firma este controlată de Dănel Dinu, cu 99,96% din acţiuni, iar în cazul în care jucătorii vor subscrie integral titlurile din ofertă şi acţionarii deja existenţi nu vor subscrie, omul de afaceri va deţine 58,51% din capital.
Dinu are şi firma Autocora Alexandria, acţionar al producătorului de utilaje agricole MAT Craiova.
În primele şase luni din 2010, Hidraulica UM a avut afaceri cu 13,8% mai reduse, de la 5,98 milioane lei la 5,15 milioane lei, şi a înregistrat un profit net de 411 lei, după ce în perioada de referinţă din 2009 a consemnat pierderi de 182.353 lei. Potrivit firmei, piaţa externă reprezintă 42% din cifra de afaceri a firmei.