În 2010, campaniile de publicitate au salvat unii dezvoltatori imobiliari

C.P.
Companii #Imobiliare / 1 ianuarie 2011

Anul 2010 a fost un an al reaşezării pieţei de real-estate. După un 2009 agitat în care s-a făcut o triere masivă între jucători, în anul 2010 a început lupta pentru adjudecarea clienţilor. Ofertele de preţ au fost bune, dar tocmai asta a fost problema: diferenţierea între vânzători nu s-a făcut exclusiv în temeiul preţului, potrivit unui comunicat remis redacţiei. După un 2009 în care bugete de marketing şi publicitate au fost reduse la jumătate, acum au crescut cu până la 10%, în cazul celor care şi-au dorit într-adevăr să vândă.

Programul "Prima Casă" a fost foarte important în campaniile de comunicare

Jucătorii importanţi din real estate, companiile cu tradiţie, au ales să păstreze politica de promovare, cu toate că aproape toţi merg în continuare cu bugete reduse. Programul "Prima Casă" a fost foarte important în campaniile de comunicare. Acesta a generat un flux mare de informaţii, majoritatea dezvoltatorilor încercând să profite de ocazie pentru a-şi promova ofertele. În vară, fondul de investiţii a lansat campania "Zu şi Be Igloo îţi răcoresc vara". Astfel, trei săptămâni caravana Be Igloo s-a plimbat prin tot Bucureştiul şi a oferit trecătorilor îngheţată şi "preţuri răcoroase" la apartamentele din portofoliul Be Igloo. Această campanie a avut un buget de 60.000 de euro. "Promovarea este vitală oricând, dar cu atât mai mult pe timp de criză. Be Igloo are 30-40 de clienţi pe lună care vizitează showroom-urile şi datorită marketingului agresiv. Din aceşti clienţi, 90% devin cumpărători, după o perioadă de negocieri. Iar această perioadă diferă de la client la client, de la proprietate la proprietate", spune Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo

Promovare pe tricourile fotbaliştilor, în valoare de câteva sute de mii de euro

Green City a marcat, pentru 2010, o creştere cu 10% a sunei alocate pentru promovare. Aproximativ 70% din bugetul de promovare a fost investit în mediul online, dar cea mai puternică metodă de comunicare, apreciată la câteva sute de mii de euro, a fost branduirea tricourilor fotbaliştilor de la Unirea Urziceni cu logoul proiectului, în calitate de partener oficial al echipei de fotbal. "Până în acest moment, 70% din vânzările Green City s-au datorat campaniei de marketing. Restul se datorează politicilor eficiente de vânzări. Cert este că împreună, aceste strategii ne-au adus titlul de cei mai buni vânzători ai anului. Am vândut o medie de 13 case pe lună, ceea ce înseamnă chiar mai mult decât ne-am propus noi şi foarte mult pentru o piaţă care la începutul anului era declarată moartă", declară Alexandru Petrescu, director de vânzări la Green City.

Agenţiile imobiliare investesc zeci de mii de euro în promovarea companiei şi a locuinţelor reprezentate

"Noi am dus o campanie de promovare clasică, cu bannere în ziare, outdooruri şi mediul online, care ne-a costat cam 3.000 de euro. Dar cea mai mare investiţie a fost imaginea noastră, pentru că nu poţi pretinde vizibilitate şi încredere atâta timp cât nu ai ce arăta. Aşa că noi am ales să mergem de la bine la mai bine şi am investit încă 15.000 euro într-un site nou la care încă lucrăm, într-un logo nou şi în consiliere de imagine", declară Andrei Rusu, director Vission House. Iar costurile sunt cu atât mai mari cu cât proprietăţile sunt mai scumpe. "Noi reprezentăm proprietăţi ale căror preţuri urcă până la 7 milioane de euro, iar pentru un astfel de imobil promovarea se face individual. Orice proprietate este analizată separat, agenţia plăteşte pentru expertiza juridica, expertiza tehnică şi analiza oportunităţii investiţionale. De asemenea, concepem materiale promoţionale separate pentru fiecare proprietate în parte. De fapt, fiecare casă pe care o vindem are siteul ei, de sine stătător, unde oferta este prezentată detaliat", spune Ştefan Niţă de la Luxury International.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5156
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2830
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8940
Gram de aur (XAU)Gram de aur365.6995

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb