Compania aeriană Lufthansa a transportat în 2012 aproximativ 770.000 de pasageri între ţara noastră şi hub-urile sale din Germania: Frankfurt, München, Dusseldorf şi Berlin, înregistrând o creştere de peste 12%, comparativ cu anul 2011, a declarat, ieri, Ofer Kisch, director regional al grupului Lufthansa în Europa Centrală şi de Est.
Kisch crede că această creştere se datorează introducerii de noi rute în 2012: "Suntem bucuroşi că am avut din nou un număr record de pasageri pe piaţa din România, o ţară aflată în continuă dezvoltare şi la a cărei creştere participăm activ. Evoluţia foarte bună a grupului în 2012 s-a datorat introducerii unor noi rute, unei rate de ocupare a locurilor peste medie şi rentabilităţii îmbunătăţite, aceste aspecte evidenţiind importanţa pieţei locale pentru activitatea Grupului Lufthansa în Europa Centrală".
O creştere a numărului de pasageri de circa 2,4% a fost înregistrată şi la nivelul întregului grup german, peste 103 milioane de pasageri fiind transportaţi anul trecut de companiile aeriene din grup: Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss şi Germanwings.
În România, Lufthansa are o cotă de piaţă de 26%, fiind cel mai bun rezultat pe care îl are o companie internaţională de piaţa de profil locală.
În prezent, majoritatea pasagerilor români care aleg să călătorească pe distanţe lungi vor opta pentru zborurile Lufthansa, Austrian Airlines sau SWISS, au mai spus reprezentanţii Lufthansa.
• Compania are în plan investiţii de peste 20 de miliarde de euro, până în 2018
Grupul german are în perspectiva următorilor cinci ani investiţii care ating 20 de miliarde de euro, cu opt miliarde mai puţin decât cifra de afaceri obţinută de Lufthansa Group pentru anul 2011.
Cea mai mare parte din suma alocată investiţiilor, circa 18 miliarde de euro, va merge către flota companiei, prin achiziţionarea a 168 de aeronave noi, au mai spus oficialii Lufthansa. Noile aeronave, cu un consum redus de combustibil, vor fi achiziţionate în perioada 2013-2015 iar cu acestea, flota grupului va atinge 800 de aeronave.
Patrick Artiel, general manager Passenger Sales, Lufthansa România & Moldova, completează: "Investiţiile constante în serviciile asigurate la sol sau la bordul aeronavelor vor constitui motive în plus pentru ca pasagerii să aleagă Lufthansa. Investim în jur de trei miliarde euro în produsele companiei. Acestea includ FlyNet, serviciul de internet wireless în bandă largă, precum şi exclusivista First Class şi noua Clasă Business, disponibile pe aeronavele ce efectuează zboruri pe distanţe lungi, care vor fi modernizate în întregime până la finalul anului 2014".
Având sediul central în Germania, grupul Lufthansa operează pe cinci segmente de business: transport de pasageri (Passenger Airline Group), logistică, MRO (Maintenance, Repair & Overhaul), catering şi servicii IT. Activitatea de bază a companiei o reprezintă însă transportul de pasageri.
Operând prin hub-urile din Frankfurt, München, Viena, Bruxelles şi Zurich - firmele Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines şi SWISS deservesc împreună 253 de destinaţii din 103 ţări de pe patru continente. La finalul lunii septembrie 2012, Lufthansa Group avea peste 120.000 de angajaţi.