Horvath & Partners a anunţat miercuri, că valoarea cheltuielilor pentru Promovarea pe canalele TV, radio, în ziare şi reviste online, a companiilor din ţara noastră a ajuns, în 2019, la circa 490 milioane euro, în creştere cu 12% faţă de anul precedent, a anunat, miercuri, Horvath & Partners, unul dintre jucătorii locali şi internaţionali pe piaţa consultanţei în management.
Potrivit sursei citate, utilizarea unor soluţii de Big Data, care optimizează bugetele de marketing şi vânzări, selectând mult mai bine publicurile ţintă şi maximizând rezultatele campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 milioane euro.
Kurt Weber, Director General al Horvath & Partners Romania, a explicat: "Conform estimărilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro în 2019, prin campaniile de marketing şi publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor ţintă. Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioada sărbătorilor, când creşte numărul campaniilor de promovare a diferitelor servicii şi produse. Rezolvarea stă în reducerea considerabilă a costurilor şi creşterea profitabilităţii, prin adoptarea unor soluţii informatice de Big Data. Acestea colectează şi utilizează atât datele interne ale clientului cât şi date externe, cum ar fi diverşi indicatori de piaţă, şi creează modele statistice şi motoare de optimizare. Prin intermediul acestora se obţine cea mai bună alocare a bugetelor de marketing şi de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. Mai mult, din experienţa noastră rezultă că vânzările unei companii pot creşte cu 5% - 10% într-un an, dacă sunt folosite soluţii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor."
Conform reprezentanţiilor Horvath & Partners, cea mai mare cerere de consultanţă pentru implementarea unor soluţii informatice de Analitică Avansată care optimizează iniţiativele de marketing vine din partea companiilor mari din industria bancară, telecomunicaţii, retail şi FMCG.
De asemenea, investiţia în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la şase luni iar principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constă în creşterea eficienţei campaniilor de marketing printr-o mai bună alocare a resurselor, creşterea profitabilităţii prin majorarea vânzărilor, precum şi scăderea cheltuielilor de marketing.
Încă din anul 2014, Steering Lab-ul Horvath & Partners dezvoltă soluţii care au la bază algoritmi şi Big Data pentru toate industriile şi funcţiile. Serviciile de Analitică Avansată, din care face parte optimizarea iniţiativelor de marketing şi vânzări, sunt o direcţie importantă din oferta de servicii digitale a Horvath & Partners atât la nivel mondial, cât şi pe piaţa din România.
"Managerii români sunt tot mai preocupaţi de transformarea digitală, iar noi, în calitate de consultanţi, am înţeles această nevoie legitimă. Suntem într-o economie globală, în care alinierea la noile tendinţe este crucială pentru creşterea competitivităţii şi este important pentru companiile româneşti să se sincronizeze acestor direcţii. Peste 60% dintre companiile româneşti apreciază că transformarea digitală este o prioritate pentru ele, iar noi suntem aici ca să ajutăm!", a adăugat Kurt Weber.