ASSA ABLOY România, filială a grupului suedezo - finlandez cu acelaşi nume, dar şi unul dintre jucătorii de top ai pieţei de soluţii de acces, a înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri de peste 33 milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de anul precedent, conform unui comunicat de presă. Compania preconizează menţinerea ritmului de creştere şi pentru acest an, mizând pe dezvoltarea prezenţei în proiectele office - comerciale şi în segmentul retail - rezidenţial.
Potrivit companiei, cea mai mare parte a business-ului din 2021, respectiv 55%, a fost generată de vânzările pe segmentul rezidenţial, cele mai solicitate produse mecanice fiind cilindrii, broaştele îngropate, mânerele şi accesoriile pentru uşi. În acelaşi timp, dintre soluţiile electronice s-au remarcat seifurile electronice, încuietoarea inteligentă Yale şi camerele de supraveghere.
În ceea ce priveşte segmentul de proiecte, reprezentând 45% din business-ul companiei, în topul celor mai vândute produse se regăsesc uşile de siguranţă cu rezistenţă la efracţie, sistemele de control acces, amortizoare şi accesorii. Acestea au fost integrate cu precădere în proiecte office, clădirile de birouri având nevoie de reamenajarea spaţiilor în contextul pandemiei, în proiecte cu specific militar, dar şi în categoria depozitelor logistice.
Rezultatele foarte bune înregistrate anul trecut au fost determinat şi de evoluţia diviziei de producţie, susţinute mai ales de cererea tot mai mare pentru export.
"Deşi am traversat încă un an plin de provocări, atât în ceea ce priveşte deficitul forţei de muncă, siguranţa sanitară şi costurile ridicate la materiile prime, ne bucurăm să vedem o piaţă din ce în ce mai matură şi consumatori tot mai educaţi, interesaţi de soluţii tehnice de calitate. Acest lucru, alături de investiţiile planificate pentru perioada următoare, ne fac să fim încrezători în evoluţia companiei şi în acest an. Ne confruntăm în continuare cu efectele pandemiei, cu un context inflaţionist şi timpi crescuţi de livrare din partea furnizorilor, însă remarcăm o dezmorţire a pieţei de construcţii, motiv pentru care rezultatele financiare din primele trei luni ale acestui an sunt deja mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent", a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România.
Potrivit acestuia, compania mizează pe un avans al business-ului şi în acest an. De altfel, primul trimestru din acest an confirmă acest aspect. În primele trei luni din 2022 business-ul companiei a crescut cu peste 15% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Florin Tihulcă a subliniat, de asemenea, că aşteptările la nivelul pieţei locale de soluţii de acces vizează şi o revenire a proiectelor pe segmentul office. În contextul ridicării restricţiilor sanitare şi reluării activităţilor profesionale cel puţin în sistem hibrid, soluţiile de control al accesului pe bază de card sunt în continuare printre cele mai solicitate. De altfel, şi cererea din zona rezidenţială continuă să fie una stabilă. Ca urmare a proiectelor noi sau de reamenajare impulsionate de contextul pandemic, oamenii se îndreaptă din ce în ce mai mult către soluţii de tip smart home.
"Pe lângă acestea, remarcăm şi alte două tipologii de proiecte care au crescut substanţial în ultimul timp şi care au potenţial de dezvoltare. Ne referim aici la segmentul depozitelor logistice, o categorie care evoluează semnificativ o dată cu accelerarea pieţei de e-commerce ce atrage nevoia retailerilor de a îmbunătăţi timpii de livrare, dar şi la proiectele cu specific guvernamental, determinate de contextul geopolitic actual", a completat reprezentantul companiei.
Extinderea echipei şi lansări de noi produse
În ceea ce priveşte planurile pentru acest an, ASSA ABLOY România îşi propune, în primul rând, creşterea capacităţii de producţie prin atragerea de noi proiecte. De asemenea, o altă direcţie este cea de extindere a echipei, având deja o serie de noi poziţii vacante precum business development manager pentru soluţii digitale, technical project manager, analişti IT, controlori calitate, personal lucrativ pentru procesele de producţie din fabrică ş.a.
De asemenea, în gama Yale, ce include o varietate de produse pentru smart home, este prevăzută lansarea unei încuietori inteligente pentru dulap, menită să ajute utilizatorii să nu lase la îndemâna copiilor anumite obiecte periculoase. Această lansare vine în completarea sortimentului de device-uri smart recent lansate ce include, printre altele, camere de supraveghere, amortizoare certificate rezistente la foc, seifuri inteligente şi biometrice.
Nu în ultimul rând, prin achiziţia companiei poloneze Malkowski, va fi completată şi gama de soluţii pentru protecţia la incendiu cu produse precum cortine rezistente la foc cu izolare termică, obloane tip ghilotină, porţi glisante telescopice, dar şi închideri automate rezistente la foc pentru linii de producţie.