Grupul Ariston Thermo a realizat, în anul 2014, venituri de 1,342 miliarde de euro, cu o creştere de 7 milioane de euro comparativ cu 2013, EBITDA ajustat a crescut cu +9,2% însumând 154 de milioane de euro (de la 10,6%, la 11,5% din veniturile totale), iar creşterea EBIT a fost de 11,1%, însumând 110 milioane de euro (marjele de venit au crescut de la 7,4%, la 8,2%), arată un comunicat transmis azi redacţiei.
Totodată, profitul net al companiei a înregistrat, în 2014, o creştere de 17,7%, faţă de anul 2013, ajungând la 73 de milioane de euro.
La finalul anului financiar, poziţia financiară netă a ajuns la 23 de milioane de euro, faţă de 47 de milioane de euro în 2013, scăderea fiind cauzată în principal de achiziţiile realizate în 2013, în timp ce investiţiile şi resursele dedicate sectorului de Cercetare şi Dezvoltare au însumat 61 de milioane de euro, situându-se pe acelaşi nivel cu 2013.
Compania precizează că, în aprilie 2014, a inaugurat o nouă fabrică în Hanoi, Vietnam. Datorită noii fabrici, cu o capacitate de producţie de un milion de încălzitoare de apă (boilere) pe an, grupul şi-a sporit capacitatea de a satisface nevoile pieţelor din Asia de Sud-Est.
Ariston Thermo a achiziţionat, în martie 2014, compania sud-africană Heat Tech Geysers Ltd, a doua companie pe piaţă în sectorul preparării apei calde din Africa de Sud, angajând 200 de persoane şi înregistrând venituri în valoare de 17 milioane de euro.
O altă achiziţie a companiei a avut loc în septembrie 2014, când a preluat ATAG Heating, o companie olandeză ce îşi desfăşoară activitatea în sectorul de încălzire, cu o prezenţă importantă în Benelux, datorită unei mărci apreciate şi a unei game de produse de înaltă eficienţă pentru segmentul de top al sectorului de încălzire a locuinţelor. Anul trecut, ATAG a realizat venituri de 50 de milioane de euro, din care 60% în Benelux, iar restul în Europa de Vest şi SUA.
Paolo Merloni, preşedintele executiv al Ariston Thermo, a declarat că "2014 a fost un an record pentru profitabilitatea grupului. Acest rezultat important se datorează îmbunătăţirii constante a proceselor noastre interne, angajamentului şi sporirii resurselor umane, investiţiilor continue în cercetarea şi dezvoltarea produselor şi valorificării mărcilor noastre pe diferite pieţe".
Ariston Thermo este prezent în industria încălzirii şi preparării apei calde menajere. În 2014, grupul a realizat o cifră totală de afaceri de 1,34 miliarde de euro şi a vândut 7,4 milioane de produse în peste 150 de ţări. Compania are 6.600 de angajaţi în cele 53 de companii şi 5 reprezentanţe prezente în 32 de ţări şi 22 fabrici în 12 ţări.
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, iar portofoliul este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare.