SelfPay a procesat anul trecut 17,2 milioane de plăţi, înregistrând o creştere de 40% faţă de anul precedent, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
O evoluţie pozitivă se remarcă pe toate segmentele relevante de plăţi procesate de companie, de la cel al taxelor şi impozitelor (în creştere cu 215%), la moneda electronică (în creştere cu 107%), plata facturilor (în creştere cu 42%), plata ratelor pentru credite (în creştere cu 20%), până la serviciile introduse recent în portofoliul SelfPay, precum vânzarea biletelor Loteriei Române sau plata contravalorii tarifului pentru permisul de conducere.
Astfel, pe parcursul anului 2020, în portofoliul SelfPay au fost adăugate 38 de noi servicii din segmente diverse, respectiv cel al utilităţilor, financiar-bancar, taxe şi impozite, home delivery şi divertisment, servicii furnizate de jucători cu acoperire regională, dar şi naţională, oferind consumatorilor acces la plăţi simple şi în siguranţă. Totodată, reţeaua SelfPay a crescut semnificativ, depăşind 5.500 de Staţii de Plată la finalul anului 2020.
Staţiile de Plată SelfPay pot fi găsite în reţelele de retail modern, centre comerciale, pieţe, benzinării, unităţi bancare şi magazine de proximitate şi sunt disponibile în fiecare zi, în intervalul orar în care acestea sunt deschise.
"Într-un an cu multe provocări şi restricţii din cauza pandemiei, afacerile SelfPay au crescut semnificativ, sumele procesate prin Staţiile de Plată SelfPay depăşind pragul de 500 de milioane de euro. Această evoluţie are la bază diversificarea serviciilor oferite de companie şi adaptarea continuă a proceselor interne la evoluţia pieţei, dar şi restricţiile care au făcut ca românii să prefere efectuarea plăţilor la Staţiile de Plată SelfPay, evitând interacţiunea cu alte persoane neapărat necesară ȋn cazul plăţii la ghişee sau la comercianţi. Am lansat zeci de servicii noi, din domenii diverse, cu acoperire naţională sau regională. Reţeaua SelfPay facilitează acum şi accesul la servicii oferite de companii private de Home Delivery sau divertisment, precum şi la servicii publice cum ar fi colectarea tarifelor pentru eliberarea permiselor auto sau a certificatelor de ȋnmatriculare, precum şi a taxelor de paşaport sau a altor documente de călătorie", a declarat Adrian Badea, CEO al SelfPay.
Compania a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 109,3 milioane de lei şi o creştere a profitului net cu 298% faţă de anul anterior. În acelaşi timp, compania a raportat EBIDA de aproape 6 milioane de lei, înregistrând astfel o creştere de 170%, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
La finalul anului 2020, portofoliul de servicii disponibile la Staţiile de Plată SelfPay a ajuns la 170, reţeaua de Staţii de Plată a atins 5.500 de unităţi, iar numărul de tranzacţii procesate lunar de SelfPay a depăşit pragul de 2.000.000.
Planurile companiei vizează investiţii susţinute în extinderea regională a reţelei de Staţii de Plată SelfPay, se concentrează pe diversificarea portofoliului de servicii disponibile în reţeaua de Staţii de Plată SelfPay şi pe dezvoltarea proiectelor speciale cu parteneri din diverse industrii, care constau în principal în furnizarea de soluţii personalizate de automatizare a plăţilor.