Pe final de privatizare, în jur de 1.500 de angajaţi ai CFR Marfă vor pleca acasă, sindicatele din domeniu fiind înştiinţate, vineri, în acest sens, de către conducerea companiei.
Concedierile vor fi făcute în perioada noiembrie-decembrie.
Sindicaliştii s-au arătat surprinşi de decizia societăţii, susţinând că li s-a promis că nu vor avea loc disponibilizări până anul viitor.
Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, ne-a declarat: "Suntem şi noi surprinşi, nu ştim cum şi de ce a fost luată această decizie. Nu am fost invitaţi nici la Consiliul de Administraţie, nici la Adunarea Generală a Acţionarilor, care a avut loc zilele trecute. De fiecare dată ni s-a promis că nu vor fi concedieri acum, ci anul viitor".
Domnia sa susţine că cei 1.500 de oameni care vor fi concediaţi nu vor beneficia de salarii compensatorii şi ne-a explicat: "Ordonanţa 36/2013, care prevede acordarea de salarii compensatorii în cazul disponibilizărilor colective, a fost modificată în şedinţa din 27 august, fiind scoase de pe listă companiile care concediază mai mult de 1.000 de persoane, printre care se află şi CFR Marfă. Oamenilor li s-a spus că vor primi aceste salarii, fiind îndemnaţi să semneze că vor să plece din companie înainte de privatizarea ei, iar acum au modificat legea. Noi i-am sfătuit pe angajaţi să nu semneze pentru disponibilizarea voluntară, dar mulţi nu au ascultat de acest sfat".
Până la înhiderea ediţiei, conducerea companiei nu ne-a trimis poziţia sa în legătură cu acest aspect.
Potrivit notificării primite de sindicalişti, CFR Marfă se angajează să pună în aplicare prevederile OUG 36/2013, în cazul disponibilizării colective din cadrul operatorului feroviar de marfă.
Sindicatul are la dispoziţie zece zile pentru adoptarea de măsuri în vederea reducerii cifrei persoanelor care urmează să fie concediate.
Iulică Măntescu ne-a spus că astăzi se va întâlni cu reprezentanţii celorlalte sindicate din domeniu pentru a stabili în ce mod vor acţiona.
"Oamenii pot recurge la gesturi necugetate, acum. Pot fi şi manifestări de stradă", susţine domnul Măntescu.
Ministerul Transporturilor (MT) a anunţat, în data de 16 iulie, că, prin semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă, nu este prevăzută nicio înţelegere oficială privind disponibilizarea salariaţilor, restructurările de personal de la CFR, CFR Călători şi CFR Marfă urmând să fie voluntare, iar angajaţii acestor companiilor să beneficieze de prevederile OUG 36/2013.
Premierul Victor Ponta a declarat, la vremea respectivă, că vor fi făcute disponibilizări la CFR Călători şi CFR Marfă, însă nu de ordinul miilor de angajaţi.
La începutul săptămânii trecute, reprezentanţii MT şi cei ai Grup Feroviar Român au semnat contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă, urmând ca Autoritatea de Concurenţă să-şi dea avizul, în maxim şase luni, pe această privatizare demarată în urmă cu circa opt luni.