Cererea pentru serviciul Uber la Cluj din prima săptămână de la lansare a fost de patru ori mai mare comparativ cu prima săptămână a Uber în Praga, unul din oraşele turistice de top ale Europei, potrivit reprezentanţilor companiei.
Oficialii companiei consideră că lansarea Uber în Cluj a fost una din cele mai de succes lansări ale Uber din Europa Centrală şi de Est.
Uber a sosit la Cluj pe 4 august, în timpul Festivalului Untold, când peste 300.000 de oameni din România şi din afara ţării au venit în Cluj la unul din cele mai importante festivaluri din regiune. 85% din cursele cu Uber în această perioadă au fost făcute de turişti din 118 oraşe din peste 25 de ţări.
În topul oraşelor cu cei cei mai mulţi utilizatori de Uber care au venit la Untold au fost Londra, Paris şi San Francisco.
Orele de vârf la Uber au fost în zilele cu festivalul Untold de la 3 până la 7 dimineaţa.
Nicoleta Schroeder, general manager Uber România, a declarat: "Clujul a fost cea mai de succes lansare a Uber din Europa Centrală şi de Est - ne bucurăm că am putut fi acolo când oraşul a avut cea mai mare nevoie".
De asemenea, managerul general Uber România, consideră că există actori privaţi cu interese personale care ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate, în detrimentul consumatorilor şi al oraşului. Această afirmaţie vine în urma incidentelor care au avut loc în ultimele zile la Cluj, când patru şoferi parteneri Uber au fost amendaţi.
Totodată, Nicoleta Schroeder precizează: "În noaptea de duminică spre luni, mai mulţi şoferi parteneri Uber au fost intimidaţi şi agresaţi de şoferi de taxi, iar patru dintre ei amendaţi cu 25.000 lei. Considerăm că modul în care s-au desfăşurat lucrurile ridică mari semne de întrebare cu privire la legitimitatea demersului, iar aceste nereguli vor fi investigate de persoane abilitate în perioada imediat următoare. În plus, partenerii noştri au fost amendaţi conform unei legi care nu reglementează însă Uber - un serviciu nou, foarte diferit de celelalte opţiuni. Condamnăm ferm astfel de acţiuni de intimidare ale partenerilor noştri, mai ales când pun în pericol siguranţa fizică a pasagerilor şi a şoferilor parteneri".
Reprezentanţii Uber susţin că sunt alături de partenerii lor 100% şi nu vor da înapoi din a-i ajuta în orice mod este nevoie.
Domnia sa a mai spus: "Suntem gata să contribuim la un oraş mai sigur, mai prietenos cu turiştii, şi la servicii de transport transparente şi sigure. Suntem gata să oferim şoferilor din Cluj Napoca oportunitatea să devină micro-antreprenori cu maşina lor. Şi, nu în ultimul rând,suntem pregătiţi să contribuim, alături de parteneri locali, pentru a face Clujul mai dinamic şi mai competitiv decât este deja, au mai adăugat oficialii Uber România.
Conform reprezentanţilor companiei, Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat - este o aplicaţie de mobil care pune în legătură pasageri cu şoferi parteneri, persoane care îşi împart maşina personală ocazional pentru a-şi acoperi costurile maşinii sau pentru a face un venit în plus. Uber reprezintă încă o opţiune la modalităţile de transport urbane existente. Conform unui studiu realizat de IMAS, şoferii parteneri Uber apreciază în mod special flexibilitatea - poţi face asta când şi cât vrei, nu există obiective sau orar. În Bucureşti, partenerii sunt persoane educate, tinere şi de vârstă medie (72% au între 21 şi 40 de ani şi aproape 70% au studii superioare). Partenerii Uber au ocupaţii diverse: 37% sunt antreprenori sau liber profesionişti, 31% au un serviciu full-time, în timp ce 22% nu au o altă sursă de venit şi conduc cu Uber în timp ce sunt în căutarea unui loc de muncă.
"Funcţionăm în România şi alte 20 de state europene. În lume, în peste 450 de oraşe din peste 75 de ţări. Există un demers de reglementare la nivelul mai multor state europene, în linie cu recomandările Comisiei Europene, care spune că serviciile ca Uber nu trebuie interzise, dimpotrivă, ar trebui încurajate şi reglementate corespunzător. Şi în România, Uber se întâlneşte cu autorităţi locale şi centrale pentru a prezenta ce este Uber, cum ajutăm oraşele şi de ce considerăm că este important să existe o legislaţie care să cuprindă şi aceste servicii noi. Ne bucură deschiderea pe care am întâlnit-o până acum şi suntem încrezători că România se va alătura ţărilor progresive, care creează un cadru legislativ menit să încurajeze inovaţia şi economia colaborativă", explică Nicoleta Schroeder.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, cu scopul de a rezolva o problemă simplă - cum poţi comanda o cursă la atingerea unui buton. Şase ani şi peste un miliard de curse mai târziu, Uber îşi propune să rezolve o provocare şi mai mare: reducerea poluării şi a aglomeraţiei urbane, aducând mai mulţi oameni în mai puţine maşini. Din februarie 2015, Uber este şi în România, în Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat.