Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a înregistrat venituri totale de 1,003 miliarde lei (210 milioane euro), după primele 11 luni din 2019, având un grad de realizare faţă de previziunea bugetară de 75,85%, în creştere cu 8,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, potrivit unui raport de activitate al fostul director general interimar George Alexandru Ivan, informează News.ro.
Potrivit sursei citate, la mijlocul lunii ianuarie, CNAB a anunţat că George Alexandru Ivan şi-a dat demisia din funcţia de director general interimar, urmând să asigure conducerea companiei pentru încă 30 de zile.
Veniturile la 11 luni din 2019 sunt în creştere cu 8,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, potrivit raportului său de activitate. Veniturile din exploatare reprezintă 98,2% din total venituri realizate. În cadrul veniturilor din exploatare, cea mai mare pondere o deţin veniturile aeronautice (79.9%).
Cifra de afaceri pentru perioada analizată a crescut cu 7,3%, până la 961,57 milioane lei. Veniturile aeronautice înregistrează o creştere cu 5,2% faţă de 2018 ca rezultat al influenţei modificării favorabile a indicatorilor fizici de trafic: creşterea numărului de pasageri şi a mişcărilor de aeronave.
De cealaltă parte, cheltuielile totale au un grad de realizare faţă de previziunea bugetară de 81,58%, cu o creştere cu 16,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, urmare a creşterii cheltuielilor din exploatare (16,8%), îndeosebi a cheltuielilor cu amortizarea valorii imobilizărilor corporale si necorporale (48,5%).
Totodată, numărul de pasageri înregistrat până la 30 noiembrie 2019 a fost de 13,615 milioane pasageri, în creştere cu 6,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2018.
"Mişcările de aeronave au înregistrat o creştere cu +5.2% faţă de 2018. Aceste creşteri au apărut urmare a deschiderii de noi rute de către operatorii aerieni şi operării pe OTP a unor companii aeriene noi (Jordan Aviation, Ernest Airlines, OnurAir, Fly Egypt, Laudamotion etc)", se arată în raport.
Veniturile din vânzarea mărfurilor înregistrează o diminuare cu 13,4%, în principal ca urmare a scăderii accizelor şi a preţului la combustibilul livrat partenerilor Dnata, Tarom şi Derubar, contracte încheiate prin Bursa Romana de Mărfuri. De asemenea, în luna februarie 2018 au încetat (prin ajungere la termen), contractele încheiate cu Romprest Service şi Romprest Servicii Integrate.
Venituri din servicii de marketing-publicitate au înregistrat o creştere cu 21%, în acest capitol ponderea cea mai mare (96,8%) reprezentând-o închirierile de spaţii publicitare.
Rezultatul brut al perioadei este pozitiv, înregistrând o scădere cu 0,7%, până la 453,5 milioane lei, pe fondul unei dinamici a cheltuielilor superioară faţă de cea a veniturilor (+16,3% vs +8%). Gradul de realizare faţă de valoarea bugetată este de 110,84%.