BistroMar la Timona, compania care deţine marca Alfredo Seafood, anunţă vânzări în valoare de 56,1 milioane lei, pentru peştele bio, sălbatic şi de acvacultură, în primele nouă luni din 2021, se arată într-un comunicat remis redacţiei. Această valoare este cu 53% mai mare decât cea înregistrată în aceeaşi perioadă din 2020 şi include atât peştele ambalat, cât şi cel vrac, precum şi peşte proaspăt şi congelat. Din punct de vedere al volumelor, în această perioadă s-au comercializat 3.000 tone de peşte şi produse pe bază de peşte. Până la finalul anului, se aşteaptă ca piaţa de peşte să crească în continuare, chiar dacă lent şi să depăşească cu circa 5% valoarea înregistrată în 2020, depăşind 80 milioane lei. Potrivit reprezentanţilor BistroMar la Timona, evoluţia se produce în contextul unui interes mai mare pe care îl manifestă românii pentru o dietă sănătoasă, din care face parte şi peştele, odată cu discuţiile despre imunitatea organismului, din spaţiul public, apărute pe fondul pandemiei.
În prezent, în portofoliul de produse Alfredo Seafood, pe segmentul produselor refrigerate, peştele de acvacultură are cea mai mare pondere, cu specii precum somonul, dorada, lupul de mare, păstrăvul şi sturionul. În categoria produselor congelate predomină peştele sălbatic, în special macroul, merluciul, şalăul şi somonul de Alaska.
Potrivit sursei citate, gama de acvacultură a Alfredo Seafood include peşti precum somonul, păstrăvul, dorada, lupul de mare, amberjack etc. şi fructe de mare - creveţi, carne de scoică, care provin din crescătorii certificate ASC (Aquaculture Stewardship Council) din Danemarca, Norvegia, Olanda, Grecia, Turcia, Vietnam etc., ferme piscicole în care se practică o creştere a animalelor responsabilă, respectând mediul înconjurător.
Marca Alfredo Seafood are atestare bio, în absenţa căreia nu ar putea comercializa produse din această gamă. Dorada, păstrăvul, lupul de mare şi somonul afumat bio provin din ferme piscicole care au, la rândul lor, certificare organică, emisă de companii specializate.
Sortimentaţia de peşte sălbatic Alfredo Seafood este cea mai extinsă de pe piaţa locală, la ora actuală, şi cuprinde, printre altele: macrou, chefal, dorada, lup de mare, sardine, hamsie, calcan, rândunică de mare, hering, dulgher de mare, peşte spadă, cod alb, precum şi fructe de mare precum caracatiţa, calamarul şi langustinele. Majoritatea peştilor sălbatici care poartă marca Alfredo Seafood este atestat MSC (Maritime Stewardship Council) şi provine din cele mai curate zone ale Mării Nordului, Oceanul Pacific sau Oceanului Atlantic.
"Una dintre gamele care se vând cel mai bine este peştele de acvacultură, dar ne bucură să vedem că şi peştele sălbatic este pe o curbă ascendentă. Românii au început să-i prindă tot mai mult gustul! Toate cele trei categorii sunt de o calitate foarte bună: acvacultură, bio sau organic şi peştele sălbatic. Fiecare vine cu beneficiile sale, iar noi ne dorim să aducem consumatorilor produse cât mai variate şi curate, din punct de vedere al provenienţei sau modului de creştere, precum şi al modului în care produsul este tratat pe tot lanţul logistic, de la pescuire, la transport, procesare, ambalare şi distribuire. Am observat, atât din vânzări, cât şi din discuţiile cu clienţii, că anul acesta oamenii au devenit mai atenţi la ceea ce mănâncă. Tendinţa aceasta exista de ani, dar este evident că s-a accentuat pe fondul pandemiei şi al mesajelor doctorilor legate de îmbunătăţirea imunităţii. Beneficiile peştelui asupra sistemului imunitar şi nervos, prin aportul de nutrienţi, acizi graşi Omega-3 şi vitamina D, au devenit mult mai larg cunoscute. De aceea, cred că segmentul nostru va continua să crească, chiar dacă nu spectaculos, şi în următoarele luni", a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood şi director general al companiei BistroMar la Timona.
Fondatorul Alfredo Seafood estimează că oamenii vor continua să-şi îndrepte atenţia înspre categorii de alimente ale căror beneficii nutriţionale sunt recunoscute. De asemenea, câştigă un oarecare teren şi gamele organice sau bio, sau care au diverse atestări ale calităţii, chiar dacă au preţuri mai ridicate.
Potrivit unei cercetări realizată de Technavio, companie internaţională specializată în realizarea de studii de piaţă, piaţa locală de peşte şi fructe de mare se află pe o curbă ascendentă. Se estimează că în perioada 2021 - 2025, acest segment se va majora cu 681,6 milioane lei, având o rată anuală de creştere de 6%.