Livrările totale de autovehicule, respectiv autoturisme şi vehicule comerciale, au înregistrat, în primele 4 luni ale anului, o creştere de 23,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit informaţiilor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
În interiorul acestei creşteri, menţionează APIA, autoturismele reprezintă +21,7%.
Si pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene înregistrând creşteri destul de importante (Franţa 3,7%, Germania 2,9%, Italia 5%, Spania 16,2%, UK 12,5%).
In primele 4 luni s-au produs 142.123 de autovehicule, cu 3,4% mai puţine decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 119.879 unităţi (84%) sunt produse de către Dacia, 22.241 (15,6%) de către Ford si 3 de către Roman Braşov. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (50.783 unităţi), urmată de Dacia Logan (38.871 unităţi), Ford B-MAX (22.241 unităţi), Dacia Sandero (16.735 unităţi) şi Dacia Logan MCV (13.490 unităţi).
Au fost exportate în luna aprilie 2014 un număr de 32.513 unităţi, ceea ce face ca după patru luni din 2014 să consemnăm un volum total de 130.547 unităţi exportate, adică o creştere de 4,6% faţă de perioada similară din 2013. Cel mai exportat model în luna aprilie 2014 a fost Dacia Duster (14.807 unităţi), urmat de Dacia Logan (8.577 unităţi) şi Ford B-MAX (4.058 unităţi), top-ul fiind acelaşi şi în ceea ce priveşte analiza pe ansamblul primelor 4 luni (Duster 46.801 unităţi, Logan 34.751 unităţi şi B-MAX 22.234 unităţi.
Dacia este, în continuare, performera pieţei europene, aceasta înregistrând pe ansamblul Statelor Membre ale UE, cea mai mare creştere la 4 luni, respectiv, 40,4% (+34,6% în luna aprilie 2014 vs. aprilie 2013).
Cu un volum total de 8.062 unităţi vândute în luna aprilie, consemnăm faţă de luna martie o creştere de 0,5%, ceea ce face ca după patru luni din 2014 să se înregistreze o creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2013 de 23,3%, situaţie datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +21,7% (+34,8% cele autohtone şi +17% cele din import).
La autoturisme, top-ul pe mărci după patru luni din 2014 este condus de către Dacia, cu 6.939 unităţi vândute (31,4% din total), urmată de Volkswagen (2.189 unităţi / 9.9%), Skoda (2.149 unităţi / 9,7%), Ford (1.500 unităţi / 6,7%), Renault (1.329 unităţi / 6%) şi Opel (908 unităţi / 4,1%).
Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna aprilie (dar şi după patru luni din 2014), urmat de Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că după patru luni din 2014, majoritatea segmentelor înregistrează creşteri importante chiar la clasele de volum (B +41,6%, C +29,8% şi SUV +3,2%), scăderi consemnându-se pe segmentele cu volume reduse, precum Executive - 20,3% şi Monovolum - 30% şi Sport - 29,7%.
In funcţie de tipul de combustibil, creşterea vânzărilor de autoturisme cu motoare diesel se consolidează, ponderea acestora ajungând după 4 luni din 2014 la 59,3% (faţă de 58,8% cât era în 2013), 8 mărci şi respectiv 8 modele din primele 10 având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie.
Cu datele înregistrate în luna aprilie 2014, APIA consemnează un număr de 10 luni consecutive de creştere faţă de lunile similare din anul precedent, fapt ce, la o primă analiză, arată o consolidare a evoluţiei pozitive remarcată şi la nivel european.