Grupul auto francez Renault a raportat astăzi pierderi nete de 1,357 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, ca urmare a închiderii activităţilor din Rusia după invadarea Ucrainei, dar cu toate acestea proprietarul Dacia a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru întregul an 2022 graţie îmbunătăţirii profitabilităţii în alte părţi, transmite Reuters, conform Agerpres.
Renault, cel mai expus constructor auto occidental pe piaţa din Rusia, a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cle mai mare producător de automobile din Rusia, pentru un preţ simbolic.
În pofida pierderilor nete din primul semestru, grupul francez a precizat că marja sa operaţională a fost de 4,7% în primele şase luni, faţă de 2,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, Renault a anunţat astăzi că a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru ansamblul acestui an până la o marjă operaţională de peste 5%, în creştere faţă de obiectivul anterior de 3%.
"În pofida tuturor obstacolelor care au legătură cu încetarea activităţii în Rusia, criza semiconductorilor şi inflaţia, grupul continuă să îşi îmbunătăţească performanţele operaţionale" a subliniat directorul general Luca de Meo.
La fel ca şi alţi producători auto, Renault profită de faptul că vinde mai puţine vehicule dar la preţuri mai mari, ceea ce îi îmbunătăţeşte profitabilitatea. Numărul vehiculelor vândute de Renault a scăzut cu aproape 30% până la un milion de unităţi în primul semestru al acestui an, din cauza retragerii de pe piaţa din Rusia, care a fost a doua mare piaţă a grupului francez.
Renault, care produce de asemenea automobile marca Dacia şi are o alianţă cu producătorul auto japonez Nissan, este în primele etape ale restructurării operaţiunilor pentru a fi competitiv în tranziţia la vehiculele electrice. În cadrul acestei tranziţii, Renault intenţionează să separe activităţile din domeniul vehiculelor electrice de cele cu motoare pe combustie, şi a promis că va oferi noi detalii la toamnă.
Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - Lada - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.