Nestle anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru semestrul 1 al anului 2022, conform unui comunicat remis redacţiei. Creşterea organică a ajuns la 8.1%, cu o creştere internă reală (RIG) de 1.7% şi pricing de 6.5%. Creşterea a fost generalizată în majoritatea zonelor geografice şi categoriilor.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat:"În prima jumătate a anului, am înregistrat o creştere organică puternică şi o sporire semnificativă a profitului pe acţiune. Echipele noastre locale au implementat creşterile de preţuri într-o manieră responsabilă. Rezilienţa volumului şi a mixului de produse s-a bazat pe brandurile noastre puternice, pe ofertele diferenţiate şi pe poziţiile de lider pe piaţă. Am limitat impactul presiunilor inflaţioniste fără precedent şi al constrângerilor lanţului de aprovizionare asupra dezvoltării marjei noastre prin controlul disciplinat al costurilor şi eficienţa operaţională. În acelaşi timp, investiţiile din spatele cheltuielilor de capital, digitalizării şi sustenabilităţii au crescut semnificativ. Ne concentrăm pe crearea de valoare comună atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. Creşterea insecurităţii alimentare în întreaga lume şi preocupările sporite legate de climă, ca urmare a creşterii modelelor meteorologice neobişnuite, subliniază importanţa acestei direcţii strategice. Binele pentru tine şi binele planetei sunt cei doi piloni strategici cheie pe care compania noastră îi urmăreşte într-un mod neclintit, chiar şi în faţa unor provocări semnificative pe termen scurt".
Potrivit sursei citate, creşterea organică a fost de 7,1%. Preţurile au ajuns la 4,9%. RIG a rămas solidă la 2,1%, în ciuda unei baze ridicate de comparaţie în 2021 şi a constrângerilor lanţului de aprovizionare. Schimburile valutare au avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,7%. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,9%, la 9,3 miliarde CHF.
Zona Europa a raportat o creştere organică ridicată de o singură cifră, reflectând creşterea preţurilor, redresarea în continuare a canalelor externe şi inovarea. Zona a continuat să înregistreze creşteri ale cotei de piaţă, în special în ceea ce priveşte hrana pentru animale de companie, cafeaua şi alimentaţia sugarilor.
Pe categorii de produse, principalul motor de creştere a fost Purina PetCare, alimentată de mărcile premium Gourmet, Purina ONE şi Purina Pro Plan, inclusiv produse veterinare. Creşterea a fost generalizată pe toate canalele, în special în comerţul electronic şi în magazinele de specialitate pentru animale de companie. Gourmet Revelations, recent lansata mâncare super-premium pentru pisici, a înregistrat o cerere puternică. Vânzările în Nestle Professional au crescut într-un ritm de două cifre, condus de băuturi. Apa a înregistrat o creştere de două cifre, condusă de S.Pellegrino, Perrier şi Acqua Panna. Vânzările în nutriţia sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs). Categoria de Dulciuri a raportat o creştere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT în majoritatea zonelor geografice şi Baci în Italia. Cafeaua a înregistrat o creştere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ. Starbucks by Nespresso şi alte capsule compatibile Nespresso au înregistrat creşteri suplimentare ale cotei de piaţă pe segmentul de retail. Culinary a raportat o scădere a vânzărilor, afectată de creşterea negativă a pizza şi tăiţei. Produsele pe bază de plante GARDEN GOURMET au continuat să vadă un impuls puternic, reflectând lansările de noi produse.
Marja de profit operaţional subiacentă a zonei a scăzut cu 140 de puncte de bază. Inflaţia semnificativă a costurilor mai mult decât preţurile offset, efectul de levier al creşterii economice şi controlul disciplinat al costurilor, subliniază sursa citată.
"Nestle România a terminat primele şase luni ale anului cu o creştere de 12,6%, creştere susţinută de o evoluţie de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale noastre. Ne dorim ca 2022 să fie a nouălea an consecutiv de creştere sănătoasă a business-ului Nestle în România şi să consolidăm reputaţia Nestle ca şi companie importantă pentru dezvoltarea economică şi socială a României prin iniţiative NHW, de sustenabilitate şi sprijin comunitar", spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Astfel, portofoliul Nestle a crescut în această perioadă cu 30 noi produse potrivite pentru toate vârstele şi gusturile, de la produse culinare, la mâncarea pentru bebeluşi Gerber Organic Baby, precum şi suplimente alimentare din gama NANCARE®.
Perspectivele la nivel de grup pentru întregul an 2022
Ne aşteptăm la o creştere organică a vânzărilor între 7% şi 8%. Marja profitului operaţional este aşteptată în jurul valorii de 17,0%. Preconizăm creşteri ale profitului pe acţiune în monedă constantă şi eficienţa capitalului, se mai arată în comunicat.