Compania Apemin Tuşnad, Harghita, jucător important pe piaţa de apă minerală din România, a înregistrat în primul semestru din 2007 o cifră de afaceri de 19.841.240 RON, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006. Profitul brut al companiei a crescut cu 150% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 2.983.607 RON.
Apemin Tuşnad a finalizat, în această, vară un amplu proiect de dezvoltare început în toamna anului trecut, un plan de investiţii care a fost direcţionat către mărirea capacităţilor de producţie şi creşterea capabilităţilor logistice şi de distribuţie. De asemenea, o parte însemnată din bugetul de investiţii al companiei a fost alocată lansării pe piaţă a unui produs nou, apa de izvor plată "Izvorul Zânelor" şi modernizării imaginii brandului Tuşnad.
Gyarfas Kurko, Director General Apemin Tuşnad, a declarat: "Investiţiile totale începute anul trecut şi finalizate anul acesta se cifrează la 6,5 milioane euro. Pentru a face faţă creşterii pieţei de apă minerală, şi mai ales rafinării gustului consumatorului român, am decis mărirea capacităţii de producţie prin achiziţionarea unei noi linii de îmbuteliere din Germania, cu ajutorul căreia aproape am triplat capacitatea de producţie a fabricii. În prezent, dispunem de două linii de îmbuteliere - din 2004, respectiv 2007, realizate la standarde UE. Capacitatea totală este, momentan, de 42.000 litri pe oră".
Sursele de finanţare au fost în proporţie de 60% credite bancare, restul fiind reprezentat de fonduri proprii şi, într-o mică proporţie, credite de la furnizori. Investiţiile realizate în creşterea capacităţilor de producţie au determinat şi creşterea numărului de angajaţi ai companiei, care va ajunge la 200 până la finele anului curent, faţă de 143 la sfârşitul lui 2006.
Ponderea deţinută de produsele companiei în volumul de vânzări este împărţită între cele trei categorii: apa minerală Tuşnad deţine 75% din volumul de vânzări, apa de masă "Izvorul Ascuns" deţine 19% din volumul vânzărilor, în timp ce apa de izvor plată "Izvorul Zanelor" deţine restul de 6%.
Apemin Tuşnad a încheiat anul 2006 cu o cifră de afaceri de 30.953.489 RON, cu 28% mai mult decât în anul 2005. Profitul obţinut în 2006 a fost în creştere cu 119% faţă de 2005, ajungând la 2.134.717 RON.
Societatea Apemin Tuşnad s-a format în 1999, prin divizarea societăţii Perla Harghitei. Fosta secţie de îmbuteliere a căpătat personalitate juridică independentă şi a devenit societate pe acţiuni cu capital 100% român şi privat (Kurko Gyarfas:72,5%; Perla Harghitei: 24,5%; alţii: 3%)
Ca produse specifice Apemin Tuşnad sunt cunoscute apa minerală naturală, natural carbogazoasă Tuşnad, în butelii PET de 500, 1500, 2000 ml şi apa minerală naturală slab carbogazificată Tuşnad, în butelii PET de 500 şi 2000 ml. Îmbutelierea se face în condiţii de control strict al calităţii, societatea Apemin Tuşnad fiind atestată ISO 9001:2000.
Din vara anului 2005, compania şi-a extins portofoliul cu un nou produs, apa de masă carbogazoasă "Izvorul Ascuns", destinată segmentului economic, cu o distribuţie naţională, îmbuteliată în butelii PET la formatul de 2500 ml. Totodată, la mijlocul anului trecut, compania a lansat apa de izvor plată "Izvorul Zânelor", care se adresează segmentului premium şi se comercializează în butelii PET de 500 ml şi 2000 ml.