ÎN ULTIMELE DOUĂ DECENII Vânzările anuale de sisteme de încălzire au crescut de 20 de ori

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii / 18 mai 2018

CĂTĂLIN DRAGULEANU: "SEGMENTUL DE ÎNLOCUIRI AL CENTRALELOR TERMICE ŞI BOILERELOR ELECTRICE REPREZINTĂ ASTĂZI UNUL DINTRE MOTOARELE PIEŢEI, CARE, DIN ESTIMĂRILE NOASTRE, VA AJUNGE LA APROXIMATIV 80% DIN CERERE ÎN URMĂTORII CINCI ANI".

CĂTĂLIN DRAGULEANU: "SEGMENTUL DE ÎNLOCUIRI AL CENTRALELOR TERMICE ŞI BOILERELOR ELECTRICE REPREZINTĂ ASTĂZI UNUL DINTRE MOTOARELE PIEŢEI, CARE, DIN ESTIMĂRILE NOASTRE, VA AJUNGE LA APROXIMATIV 80% DIN CERERE ÎN URMĂTORII CINCI ANI".

  • document ataşat Piaţa de încălzire din România
    apasă aici pentru a descărca.

    Cătălin Drăguleanu, Ariston: "Dacă în trecut majoritatea vânzărilor erau destinate locuinţelor debranşate de la sistemul centralizat, în prezent ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de circa 50% din totalul vânzărilor"

    Vânzările anuale de sisteme de încălzire, pe piaţa noastră, au cres-cut de circa 20 de ori în ultimele două decenii, conform Ariston Thermo România. Specialiştii de la Ariston susţin că printre motivele principale care au stat la baza aces-tei evoluţii, se numără creşterea constantă a numărului de debranşări şi a pieţei de construcţii noi, dar şi numărul tot mai ridicat de înlocuiri de centrale.

    Cererea în creştere tot mai mare de echipamente de încălzire individuale a pornit din cauza problemelor apărute CET-uri, dar şi din dorinţa clienţilor de a dobândi un grad ridicat de confort şi independenţă, apreciază sursele citate. În prezent, piaţa locală de centrale termice poate fi considerată una matură, datorită creşterii ponderii de înlocuiri, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în vânzări.

    Reprezentanţii Ariston subliniază: "La finele anilor "90, când au început să se închidă primele CET-uri din cauza nefuncţionării corespunzătoare şi a înregistrării unor pierderi tot mai mari, vânzările anuale de sisteme de încălzire înregistrau un număr de circa 15.000 de unităţi. De-a lungul timpului, influenţată de evoluţia constantă a debranşărilor şi de numărul ascendent al construcţiilor noi, cantitatea de centrale termice comercializate a crescut până la aproximativ 170.000 de unităţi (2008), previziunile pentru anul acesta fiind de circa 270.000 de bucăţi".

    Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România, a declarat "Debranşările de la sistemul centralizat în favoarea unei soluţii independente şi mai eficiente, prin instalarea unei centrale termice, au susţinut o bună parte din creşterea pieţei. Dar dacă în trecut majoritatea vânzărilor erau destinate locuinţelor debranşate de la sistemul centralizat, în prezent ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de circa 50% din totalul vânzărilor".

    Piaţa de profil va continua să creas-că din punct de vedere cantitativ, dar mai ales valoric, susţinută fiind de construcţiile de locuinţe noi, precum şi de înlocuirile tot mai dese ale echipamentelor de încălzire mai vechi, care nu dispun de tehnologii noi şi eficienţă ridicată precum gamele actuale, a mai declarat Cătălin Drăguleanu.

    Conform datelor Ariston, evoluţia parcului total de centrale termice instalate a crescut substanţial, în aceeaşi perioadă. Dacă în 2002 aces-ta se situa la circa 410.000 de unităţi, la nivelul anului 2016 ajunsese la aproximativ 2,2 milioane de bucăţi, în creştere cu 436%. Potrivit estimărilor companiei, în prezent, parcul instalat de centrale termice a ajuns la circa 2,4 milioane de unităţi.

    13 judeţe din România nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire

    Creşterea continuă a preţului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga ţară şi dorinţa de independenţă a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranşarea a peste 1,25 milioane de locuinţe de la sistemul centralizat de încălzire.

    În prezent, 13 judeţe din România (Alba, Mureş, Maramureş, Bistriţa Năsăud, Satu Mare, Ialomiţa, Ilfov, Brăila, Caraş Severin, Neamţ, Dâmboviţa, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, folosind un echipament independent de încălzire. La polul opus se află Capitala, unde peste 60% dintre locuinţe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuinţe branşate).

    Raportat la situaţia pe primul semestru a anului 2017, în topul judeţelor unde s-au înregistrat cele mai multe debranşări se află Galaţi, unde 6.966 de apartamente s-au debranşat de la CET-uri, pe locurile următoare aflându-se Iaşi, (800 de debranşări), Tulcea (445), Timiş (431) şi Argeş (410).

    Potrivit unui studiu realizat de Ariston Thermo România, comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor de centrale termice s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceştia fiind tot mai interesaţi de avantajele suplimentare oferite de către producători, pe lângă caracteristicile tehnice de bază, precum puterea sau debitul de apă caldă menajeră, şi preţul.

    Astfel, dacă la primele achiziţii, respectiv la începuturile dezvoltării pieţei locale de centrale termice, preţul era criteriul principal de achiziţie, în proporţie de aproape 40%, iar eficienţa, randamentul şi consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând circa 25%, astăzi, criteriile principale de cumpărare s-au schimbat, iar eficienţa, serviciile post-vânzare şi noile tehnologii se află în top. Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără un echipament de încălzire, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală. "Noii clienţi sunt mai puţin preocupaţi de costurile iniţiale de achiziţie şi mai mult de perioada de amortizare a investiţiei, preferând să investească într-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viaţă şi un consum redus, ce asigură facturi mai mici şi care aduce un confort sporit", a mai precizat Cătălin Drăguleanu.

    Potrivit studiului companiei, clientul actual este mai bine informat, la curent cu tendinţele în domeniu şi mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. De asemenea, acesta îşi caută informaţiile în special din mediul online şi din recomandări, achiziţionează produsele din magazine specializate în instalaţii sau lanţuri de tip DIY, ţinând cont de sfaturile instalatorilor şi ale consilierilor de vânzări.

    Ariston Thermo România îşi propune dezvoltarea business-ului şi creşterea investiţiilor pe plan local

    După 20 de ani de activitate pe piaţa locală, Ariston Thermo Româ-nia îşi propune dezvoltarea business-ului şi creşterea investiţiilor pe plan local, dar şi prin menţinerea reţelei de parteneri şi prin dezvoltare reţelei de distribuţie şi service.

    De-a lungul activităţii în ţara noas-tră, Ariston a lansat mai multe modele de echipamente de încălzire, portofoliul său de produse fiind compus din centrale termice murale în condensare (24-35 kW), echipamente de încălzire de mare capacitate (45-150 kW), cazane de pardoseală (până la 2.000 kW), sisteme solare, unităţi de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice şi aparate de aer condiţionat, comercializate sub brandurile Ariston (Italia), Chaffoteaux (Franţa) şi ELCO (Germania).

    De-a lungul celor 20 de ani, Aris-ton a comercializat o gamă variată de centrale termice, de la primele modele Meta şi AT, cu care a intrat pe piaţa locală în 1998, la gama Galileo (2007), ce a oferit, printre altele, funcţia auto şi meniu în limba română sau gama GALEVO care, începând cu anul 2015, a fost compusă din modele 100% în condensare, conform noii directive ErP.

    Cea mai nouă gamă de centrale produsă de Ariston este gama ONE, lansată pe piaţa locală în 2017, cu puteri de 24-30-35 KW.

    Domnul Drăguleanu a mai menţionat: "Previziunile de creştere pe piaţa locală pe termen lung sunt pozitive, deoarece ne bazăm pe calitatea produselor comercializate, pe o reţea de distribuţie şi service aflate în continuă dezvoltare şi, mai ales, pe rezultatul acestor 20 de ani de prezenţă pe piaţa românească: un segment de consumatori fideli Ariston. De altfel, segmentul de înlocuiri al centralelor termice şi boilerelor electrice reprezintă astăzi unul dintre motoarele pieţei, care, din estimările noastre, va ajunge la aproximativ 80% din cerere în următorii cinci ani".

    Conform domniei sale, compania investeşte constant în instruirea reţelei de colaboratori, care este alcătuită din 300 de distribuitori şi 250 de centre de service, fiind cele mai largi reţele operaţionale la nivel naţional.

    Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Aris-ton Thermo Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

    Portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, în condensare, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Elco.

    Anul trecut, Ariston Thermo România a avut vânzări de 43,5 milioane de euro, cu 28% mai mult decât în 2016.

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    Fix la cos
    transilvaniainvestments.ro
    IBC SOLAR
    danescu.ro
    arsc.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    18 Sep. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9746
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
    Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    hipo.ro
    citiesoftomorrow.ro
    govnet.ro
    energyexpo.ro
    thediplomat.ro
    roenergy.eu
    notorium.ro
    rommedica.ro
    prow.ro
    aiiro.ro
    oaer.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb