Stephane Richard, directorul general al grupului francez de telecomunicaţii Orange, a promis că va readuce dividendele la nivelul la care erau înaintea pandemiei, încă din acest an, şi că va fi "ambiţios" cu privire la reducerile de costuri.
Orange a fost nevoit să îşi reducă dividendele pentru 2019 până la 50 de eurocenţi pe acţiune, de la 70 de eurocenţi anterior. În luna iulie, grupul francez le-a spus investitorilor că vor fi informaţi până la finele anului dacă dividendele vor reveni la nivelul anterior pentru 2020.
Într-un interviu pentru Bloomberg, Stephane Richard a spus că va asigura "personal" revenirea la ţintă.
"Obiectivul meu este să revenim la 70 de eurocenţi pe acţiune încă din acest an şi avem mijloacele pentru a face acest lucru", a declarat Richard, potrivit Agerpres. Acesta a adăugat că va continua cu măsurile de reducere a costurilor. "Suntem ferm hotărâţi să fim mai ambiţioşi cu privire la optimizarea costurilor", a subliniat el.
Întrebat dacă Orange are de gând să facă restructurări de personal, Richard a răspuns că există un plan ce vizează diminuarea numărului de angajaţi în Franţa, adăugând că acesta face parte din strategia mai amplă a grupului. Orange a înlocuit doar o parte dintre angajaţii care au ieşit la pensie, iar Richard a precizat că acest lucru va continua.
Şeful Orange nu a dorit să ofere o cifră precisă cu privire la numărul de angajaţi, dar a reiterat faptul că planul prezentat în luna decembrie a anului trecut prevede realizarea unor economii în valoare de un miliard de euro până în 2023.
"Avem multe de făcut cu privire la acest subiect. Face parte din procesul de transformare", a adăugat acesta.
Un război al preţurilor şi dificultăţile din Spania, principalele două pieţe ale Orange, precum şi necesitatea de a continua investiţiile în reţelele sale au afectat cotaţia acţiunilor Orange în ultimii ani. În luna decembrie a anului trecut, grupul francez a demarat un program destinat reducerii costurilor şi creşterii veniturilor generate de infrastructura sa.
Scăderea cu 28% a cotaţiei acţiunilor operatorului telecom în acest an a generat unele semne de întrebare în rândul analiştilor cu privire la posibilitatea ca acesta să fie exclus din indicele Stoxx 50, un indice bursier care reprezintă cele mai mari 50 de companii listate pe bursă din zona euro. O eventuală eliminare din Stoxx 50 ar fi o lovitură, deoarece ar creşte presiunile de vânzare a acţiunilor din partea investitorilor şi fondurilor de tip ETF care urmăresc acest indice.
"Facem profit, plătim dividende, producem flux de numerar, avem vânzări care sunt stabile, dar suntem penalizaţi la bursă. Realităţile economice ale companiei sunt complet uitate", a replicat Stephane Richard.
Acesta a precizat că Orange vrea să profite de oportunităţile de a face bani de pe urma infrastructurii sale. Grupul francez a decis să îşi vândă reţeaua de turnuri de telefonie mobilă din Spania către compania Cellnex Telecom şi va înfiinţa companii separate care vor gestiona celelalte reţele de turnuri, în timp ce va căuta parteneri care să îl ajute cu introducerea de noi reţele în Franţa şi în alte părţi ale Europei.
Strategia lansată în luna decembrie prevedea că firma care va gestiona turnurile din Spania va fi creată în acest an. În schimb, duminică, Richard a spus că va fi înfiinţată şi va deveni operaţională până la finele lui 2021. De asemenea, şeful Orange a susţinut că se aşteaptă la mai multe consolidări în acest sector în viitor, adăugând: "Va avea loc un fel de consolidare a companiilor care gestionează turnuri de telefonie mobilă în Europa". Şeful multinaţionalei de telecomunicaţii a menţionat că şi Orange a avut la un moment dat discuţii cu privire la acest subiect: "Am avut discuţii cu Deutsche Telekom AG şi Vodafone Group Plc la un anumit moment, dar nu am făcut niciun fel de progrese".
Grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în primul trimestru, a înregistrat o cifră de afaceri de 257,4 milioane de euro, în scădere cu 2,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul vânzărilor moderate de echipamente, scădere mai pronunţată în luna martie. Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.768.700 de clienţi la 31 martie, în creştere cu 1% comparativ cu finalul primului trimestru din 2019.