• Interviu cu domnul Marius Stoi, director general al DGL PRO
Reporter: Care este opinia dumneavoastră referitoare la piaţa de gambling din România comparativ cu alte ţări?
Marius Stoi: La fel ca şi în alte ţări, România are o piaţă de gambling bine conturată şi, spre deosebire de alte state, este mai permisivă, ceea ce, cred eu, că este un lucru bun.
Reporter: Cum comentaţi relaţia industriei de gambling cu autorităţile române?
Marius Stoi: Putem spune că avem o relaţie destul de bună cu Comisia de autorizare, cu organele de control, cu BRML (Biroul Român de Metrologie Legală). În schimb nu avem o relaţie bună cu cei care propun modificări sau adăugiri la legea jocurilor de noroc. În toate GDS-urile la care am fost invitaţi am cam vorbit degeaba.
Reporter: Cum v-a afectat criza economică şi ce măsuri aţi luat pentru contracararea efectelor crizei?
Marius Stoi: Am restrâns activitatea, iar măsurile pe care le-am luat au fost: reducerea costurilor, flexibilitate şi viteza de reacţie mai mare.
Reporter: Cum faceţi faţă concurenţei?
Marius Stoi: Prin flexibilitate, calitatea serviciilor şi noutăţi.
Reporter: Care este profilul jucătorului de slot machine?
Marius Stoi: Este profilul unui om care doreşte distracţie şi adrenalină. În plus, este dispus să plătească pentru a le obţine.
Reporter: În ce plajă de preţuri variază echipamentele de joc pe care le distribuiţi?
Marius Stoi: Preţurile produselor noastre variază, în funcţie de echipare, de felul în care arată, de plăcile pe care lucrează, între 1000-2500 de euro. În străinătate, preţurile acestor produse încep de la 3000-4000 de euro.
Reporter: Se vorbeşte că în domeniul jocurilor de noroc evaziunea fiscală este foarte mare. Cât este adevăr şi cât fabulaţie?
Marius Stoi: Este o fabulaţie sau, altfel spus, nu este mai mare decât în alte domenii. Problema este că toată lumea a văzut filmul Casino cu Robert De Niro. Eu mă refer la piaţa albă. Dacă vă referiţi la piaţa neagră, acolo este evaziune fiscală totală, dacă putem să spunem aşa.
Reporter: Care sunt tendinţele legislative, legate de industria gamblingului?
Marius Stoi: Asta ar trebui să-i întrebaţi pe cei care fac legile. Poate dumneavoastra reuşiţi să obţineti un răspuns.
Reporter: Ce dificultăţi întâmpină producătorii de echipamente de joc?
Marius Stoi: Ne confruntăm cu fluxul de echipamente second hand de bună calitate şi foarte ieftine.
"Digital Electronic" a fost fondată în 1994, având iniţial ca principal obiect de activitate distribuţia de piese de schimb pentru sălile de jocuri de noroc din România.
După o activitate profitabilă între anii 1995 şi 1998 a urmat şi o uşoară scădere a productivităţii care a durat până în anul 2002. Atunci a apărut o nouă echipă de conducere şi împreună cu aceasta o nouă activitate cu îmbunătăţiri majore. În prezent, societatea desfăşoară o gamă largă de activitaţi în domeniul jocurilor de noroc.
De-a lungul existenţei sale, DIGITAL ELECTRONIC a fost una dintre societăţile fruntaşe în domeniile sistemelor integrate, design-ului de produse şi implicit al producţiei în materie de jocuri de noroc, având cei mai buni ingineri electricieni şi electronişti.