În luna ianuarie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 12,1% faţă de ianuarie 2023, atingându-se un nivel de 851.690 unităţi, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România şi ACEA. România a înregistrat o creştere de 3,8% comparativ cu ianuare 2023.
În ianuarie 2024, din total autoturisme înmatriculate în UE, 92.741 unităţi au fost full electrice , şi 311.728 unităţi cu propulsie hibridă . Au fost înregistrate creşteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie 2023 în Germania (+19.1%), Italia (+10.6%), Franţa (+9.2%) şi Spania (+7.3%).
România se situează pe poziţia 14 în UE, cu un volum de 12.733 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creştere de 3.8% comparativ cu ianuare 2023.
În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 258.402 unităţi, în creştere cu +8.1% , urmate de grupul STELANTIS cu 183.120 unităţi , în creştere cu +16.9% şi de Grupul Renault cu 92.935 unităţi, în scădere cu -2.1% (din care DACIA: 51.673 unităţi, în creştere cu + 7.7% faţă de ianuarie 2023). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie 2024 un număr de 35.603 unităţi noi înmatriculate,în scădere cu -6.1% faţă de ianuarie 2023.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.02.2024, 16:28)
atata timp cat vanzarile de masini merg in sus, evitam recesiunea. tinem cont ca vanzarile de masini cresc mult mai repede decat veniturile, deci si creditele cresc ma repede decat veniturile.
la un moment se ajunge ca aceste credite, in loc sa fie un motor la consum, sa devina o frana. cred ca-i simplu de inteles, cum acceleratia se transforma in frana: venit+credit =bani disponibili pt consum. cand sunt multe credite devine venit-rambursari credite=disponibil pt consum.
momentan inca se iau credite ca-n cel mai mare boom.