Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în iunie faţă de mai, atât ca serie brută (cu 0,4%) cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate (cu 0,3%), transmite Institutul Naţional de Statistică (INS).
Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia celui auto-moto) a crescut atât ca serie brută (cu 10,2%), cât şi ca serie ajustată (cu 10,3%).
În semestrul I 2014, indicatorul a crescut faţă de semestrul I 2013 atât ca serie brută (cu 8,6%), cât şi ca serie ajustată (cu 8,2%).
Creşterea ca serie brută în mai-iunie 2014 s-a datorat majorării comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 3,8%) şi celei a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (1,8%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 2,3%.
Majorarea ca serie ajustată în mai-iunie s-a produs ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (2,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (1%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,1%, se mai arată în comunicatul INS.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2014, comparativ cu luna iunie 2013 a înregistrat o creştere cu 10,2% datorită sporurilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (14%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (11,7%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (2,1%).
Ca serie ajustată, indicatorul a sporit cu 10,3% în perioada menţionată, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (14,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (11,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (3,2%).
În semestrul I din 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, indicatorul s-a majorat cu 8,6% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (12,6%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (7,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (2,7%).
Ca serie ajustată, indicatorul s-a mărit cu 8,2% în intervalul menţionat, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (12,3%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (7,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (3,8%), conchide comunicatul INS.