Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în primul trimestru din 2015 faţă de aceeaşi perioadă din 2014, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 3%, fiecare, arată un comunicat transmis redacţiei.
Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), creşterea ca serie brută, din trimestrul I 2015 faţă de trimestrul I din 2014, se datorează sporirii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,7%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,6%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primul trimestru din 2015 comparativ cu perioada similară din 2014, a înregistrat o creştere cu 3%, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,8%.
O creştere a volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a înregistrat în martie 2015 faţă de luna precedentă, ca serie brută cu 13,6% drept urmare a creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+13,8%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13%).
Pe de altă parte, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut, în martie 2015 comparativ cu februarie 2015, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 1,6% în urma scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-1,1%). Creşteri au înregistrat vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,6%) şi comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,2%).
De asemenea, în martie 2015 comparativ cu martie 2014, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o scădere cu 0,2% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (-4%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 8%.
Totodată, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2015 comparativ cu luna martie 2014, a înregistrat o scădere cu 0,5% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (-3,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 8,6%.