Internetul a fost luat cu asalt de bannerele unor candidaţi la preşedinţie, cu 3 zile înainte de startul oficial al campaniei electorale. Am mai relatat despre încercările de a fenta legea, dar dacă până acum lucrurile au fost oarecum făcute cu perdea, de data aceasta este vorba de o campanie pe faţă, care nu ţine cont de fair-play-ul electoral. Dacă afişele de campanie care apar pe diverse site-uri mai au o oarecare justificare, chiar dacă sunt în afara cadrului legal, faptul că au apărut deja bannerele care fac anti-campanie anunţă o lună octombrie extrem de dură pentru toţi cei implicaţi în bătălia pentru prezidenţiale.
Elena Udrea şi Klaus Iohannis sunt foarte prezenţi pe internet, "Udrea preşedinte, România frumoasă", fiind sloganul candidatului PMP, în timp ce reprezentantul ACL are următorul mesaj: "România lucrului bine făcut. Klaus Iohannis preşedinte". Candidatul ACL este şi prima victimă a unei campanii de denigrare. Există un banner care conţine fotografia acestuia alături de imagini ale unor lideri ai PDL (Vasile Blaga, Roberta Anastase, Ioan Oltean, Adriean Videanu, Radu Berceanu, Sorin Blejnar), sub titlul "Echipa lui Klaus Iohannis", fiecare portret fiind ştampilat cu mesajul "corupt".
Trebuie precizat că aceste bannere apar pe mai multe site-uri în spaţiul rezervat anunţurilor Google (AdSense). Pentru cei mai puţin obişnuiţi cu acest concept de publicitate explicaţia este oferită de Google: "AdSense pentru conţinut este o metodă prin care toţi editorii de site-uri pot câştiga bani afişând anunţuri Google în paginile de conţinut ale propriilor site-uri. Anunţurile au legătură cu lucrurile pe care utilizatorii le caută pe site-ul dumneavoastră, prin urmare vă vor ajuta să îmbunătăţiţi paginile dumneavoastră de conţinut şi să obţineţi venit în acelaşi timp din acest conţinut".
La începutul lunii septembrie remarcam faptul că a fost furat startul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale. Dincolo de campania mascată de la TV, pe trotuare au "tronat" toată vara nişte corturi relativ mari, cu scopul, cel puţin teoretic, de a-i proteja de soare, vânt sau ploaie pe oamenii care strângeau semnături pentru un candidat sau altul. Practic, aceste corturi nu au fost altceva decât nişte bannere electorale cu trei laturi şi acoperiş, pentru că foarte rar au fost folosite în scopul pentru care au fost realizate. Mâine debutează în mod oficial campania electorală. Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private va începe pe 3 octombrie, ora 00.00, şi se încheie pe 1 noiembrie, ora 7.00, potrivit Deciziei CNA numărul 528 din 11.09.2014 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea preşedintelui României. Pentru candidaţi accesul la serviciile publice şi private de radio şi televiziune este egal şi gratuit. Nu mai puţin de 282 de televiziuni şi radiouri (154 staţii TV, 128 posturi de radio) au informat CNA privind intenţia de a reflecta campania electorală. Alegerile prezidenţiale se vor desfăşura pe 2 noiembrie, primul tur de scrutin, respectiv 16 noiembrie, al doilea tur.