După ce anul trecut a investit 625.000 Euro în acoperirea zonală, parcul auto şi alte echipamente la nivel naţional, anul acesta, Uniprest Instal, distribuitor de sisteme de instalaţii de încălzire şi HVAC, s-a concentrat pe investiţiile la nivelul echipei şi pe diminuarea efectelor negative cauzate de lipsa materiilor prime, creşterea preţurilor şi a termenelor de livrare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Chiar dacă piaţa de instalaţii a crescut şi a existat cerere continuă, 2021 a fost un an dificil, în care criza sanitară a fost dublată de presiunea mare pe tot ce înseamnă preţuri la materii prime, costuri de transport şi capacitate de producţie.
"Şi anul acesta ne-am confruntat cu o realitate dură şi cu situaţii noi. Pe de o parte, am beneficiat de creşterea pieţei şi ne-am bucurat că proiectele începute anul trecut continuă sau chiar încep altele noi, dar, pe de cealaltă parte, ne-am lovit de o lipsă acută a produselor, termene de livrare dublate sau chiar triplate şi creşteri succesive de preţuri. Nu cred să existe producător sau produs care să nu fi fost influenţat de aceste trenduri", declară Enikõ Peter, Managing Director, Uniprest Instal.
La nivel de investiţii, Uniprest Instal a mizat pe îmbunătăţirea proceselor interne (echipă şi client service) ca răspuns la şocurile generate de lanţurile de aprovizionare. S-a investit în stocuri, managementul acestora şi logistică. De asemenea, s-a finalizat procesul de rebranding început anul trecut, prin care s-a lansat o nouă imagine a companiei cu un nou logo. Toate aceste investiţii s-au ridicat la aproximativ 700.000 Euro. Investiţiile în procesele interne şi acoperirea zonală vor continua şi în 2022. "Suntem proaspeţi intraţi pe zona Moldova, cu depozitul de la Iaşi (o investiţie de 350.000 Euro), de aceea vrem să intrăm mai adânc pe piaţa de acolo şi să ajungem la toţi profesioniştii în instalaţii", Enikõ Peter, Managing Director, Uniprest Instal.
În ceea ce priveşte vânzările, în primele 6 luni ale lui 2021, compania a înregistrat o creştere de 27% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, iar pentru a doua jumătate a anului se estimează o creştere de aprox. 30%.
"Cum piaţa de instalaţii depinde de cea a construcţiilor şi de investiţiile rezidenţiale şi industriale, faptul că majoritatea proiectelor şi investiţiilor au continuat în 2021 şi că se conturează altele noi, iar apetitul persoanelor fizice pentru renovări/modernizări se menţine, este un avantaj pentru noi şi un motor care generează vânzări", declară Enikõ Peter.
Privind în perspectivă, reprezentanţii Uniprest Instal estimează că problemele privind lipsa de materii prime şi creşterea preţurilor vor persista şi anul viitor. "Credem că piaţa va creşte într-un ritm moderat, din cauza incertitudinilor care persistă, ceea ce va afecta planurile investitorilor. Însă lucrările începute vor fi finalizate. În continuare, nu putem exclude influenţa pandemiei în evoluţia economiei în general, chiar dacă domeniul instalaţiilor a fost un domeniu mai puţin afectat până acum", declară Enikõ Peter.
În ceea ce priveşte resursa umană, compania a crescut anul acesta numărul de angajaţi de la 160 la 200.