Iridex Group Plastic a anunţat, joi, finalizarea lucrărilor de consolidare, stabilizare şi protecţie a versanţilor, în cadrul reabilitării tronsonului de pe DN18 dintre Baia Mare şi Sighetul Marmaţiei, lucrare care se află sub coordonarea antreprenorului general Aktor AG, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivi sursei citate, în contextul unui cadru natural variat şi prevăzut pe alocuri cu măsuri de protecţie vechi şi depăşite de situaţia actuală, a fost necesară o evaluare atentă pentru a face scalarea corespunzătoare a soluţiilor implementate.
În acest scop, s-a folosit programul RUVOLUM 7.0, creat de GEOBRUGG AG, care permite calcularea precisă a caroiajului de ancoraj şi a dimensiunii ancorelor necesare pentru fixarea plasei speciale TECCO. Calculele de stabilitate efectuate au ţinut cont de condiţiile specifice, precum proprietăţile materialului stabilizat, grosimea stratului ce trebuie stabilizat şi proprietăţile plasei, fiind folosiţi coeficienţii parţiali de siguranţă conform cu EUROCODE 7. Ulterior, GEOBRUGG AG a propus cele mai potrivite soluţii în conformitate cu standardul de calitate furnizat, ţinând cont atât de aspectele economice şi cele de siguranţă, cât şi de durabilitatea şi întreţinerea acestora. În funcţie de specificul fiecărei zone în parte şi de riscurile prezentate, au fost montate plase din oţel de înaltă rezistenţă TECCO G45/2 mm şi G65/3 mm, ancore tip GEWI Ø25 mm şi Ø28 mm şi bariere împotriva căderilor depietre GBE-500A. Astfel, scopul asumat a fost atins, folosindu-se materiale de o calitate superioară, selecţionate atent şi cu o protecţie corespunzătoare împotriva coroziunii, funcţionalitate dovedită şi o metodă de instalare care are rolul de a menaja stratul de suprafaţă pentru a nu fi afectat.
La momentul evaluării finale s-a decis suplimentarea ancorelor montate în două zone cu încă 20 de bucăţi, cu amplasare între caroiaje, pentru o mai bună aşezare a plasei de versant.