Printre principalele măsuri luate de Flamingo International pentru minimizarea efectelor crizei financiare se află un program strict de control financiar, care asigură eficientizarea costurilor şi previne cheltuielile neprevăzute, informează NewsIn.
"Încă de anul trecut, retailerii au început să se confrunte cu probleme de cash-flow, de lichidităţi, şi au fost nevoiţi să reducă drastic şi chiar să închidă unele magazine de dimensiuni mai mici, neprofitabile. La ora actuală, există mulţi factori care ar putea afecta piaţa, şi implicit retailerii, de aceea este dificil să faci previziuni", potrivit lui Jiri Rizek.
Instabilitatea pieţei şi modificarea cursului valutar de la o zi la alta au ca efect scăderea puterii de cumpărare.
"Planurile de extindere vor fi probabil amânate cu 1-2 ani, în funcţie de cât de mult vor fi afectate piaţa şi consumul în urma crizei. Flamingo şi-a concentrat eforturile pentru consolidarea reţelelor noastre de magazine în 2008, pentru ca în ultimele luni ale anului trecut se putea deja anticipa amploarea crizei. În acest moment, noi avem suficiente magazine poziţionate în locaţii cunoscute, a mai declarat CEO Flamingo International, Jiri Rizek.