Investiţiile americane în România se cifrau la 1,361 miliarde de dolari la 30 iunie 2015, în creştere cu 4,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar volumul schimburilor comerciale bilaterale a fost de aproximativ un miliard de dolari, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului.
Exportul României către SUA s-a cifrat la 597 milioane de dolari iar importul la 403 milioane dolari.
Numărul firmelor cu capital american din România era, la aceeaşi dată, de 7.007. Investiţiile americane au vizat, în principal, comerţul cu ridicata şi amănuntul (27%), tranzacţii imobiliare (16,8%), industria extractivă şi prelucrătoare (12,7%), activităţi profesionale, administrative, ştiinţifice şi tehnice (12,4%), transport, depozitare şi comunicaţii (10,5%), construcţii (8,2%), hoteluri şi restaurante (5,5%), agricultură, silvicultură şi pescuit (2,7%), intermedieri financiare şi asigurări (1,7%), administraţie publică, învăţământ şi sănătate (1,2%), energie electrică şi termică, gaze şi apă (0,9%).
Intensificarea cooperării economice româno-americane în diferite domenii, atragerea de noi investitori americani şi amplificarea schimburilor comerciale bilaterale au fost principalele teme de discuţie abordate de ministrul Economiei, Mihai Tudose, în cadrul întrevederii sale cu ambasadorul SUA în România, Hans Klemm.
Cei doi oficiali au convenit că relaţiile de colaborare dintre Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului şi Ambasada Statelor Unite ale Americii din ultimii trei ani sunt pe un trend constant crescător, existând premisele ca această tendinţă să se păstreze pe termen lung în condiţiile actuale din economia celor două ţări.
În acest context, discuţiile au vizat şi aspecte referitoare la coordonarea celor două părţi în domeniul securităţii şi apărării, precum şi la continuarea parteneriatului în lupta împotriva corupţiei şi consolidarea valorilor democratice.
Ambasadorul Hans Klemm a apreciat, cu această ocazie, potenţialul turistic ridicat al României şi a arătat că o promovare strategică a ofertei turistice româneşti în SUA poate fi îmbunătăţită, astfel încât să fie atraşi cât mai mulţi concetăţeni ai săi, dornici să cunoască noi destinaţii turistice.
Principalele produse şi servicii de interes în promovarea pe piaţa SUA sunt componente, subansamble şi subsisteme, servicii de mentenanţă pentru industria aeronautică, componente, subansamble şi subsisteme şi pentru industria auto, îngrăşăminte chimice, anvelope, echipamente de măsură şi control, componente echipamente comunicaţii, alimente organice, vinuri, brânzeturi, rulmenţi, mobilă şi mic mobilier, sticlărie decorativă, arme şi muniţii, echipamente optice, aplicaţii (soft) mobile pentru telefonie.
Priorităţile legate de import se referă la materii prime pentru industria siderurgică, zootehnie, componente pentru produse de tehnologie înaltă (paralel cu asimilarea unora dintre acestea în industria autohtonă).