Lidl România, unul dintre principalii jucători din retail, intenţionează să achiziţioneze o suprafaţă de teren de la societatea braşoveană Roman SA, în zona fostei Fabrici de Jante, după ce anul trecut Dedeman a cumpărat o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi în aceeaşi zonă.
Terenul se află vizavi de magazinul Selgros, la ieşirea spre Bucureşti, într-o zonă importantă pentru retailul braşovean. Informaţia privind negocierile cu Lidl România au fost confirmate de surse din piaţa imobiliară.
Compania Roman SA se află în insolvenţă, iar lichidatorul judiciar a prevăzut în planul de reorganizare că doar din vânzarea celor 13 hectare de teren pe care s-a aflat Fabrica de Jante a Roman SA va avea încasări de 42.431 milioane de lei (9,4 milioane de euro). Cei de la Dedeman au achitat pentru cele cinci hectare achiziţionate aproximativ 4 milioane de euro, adică 80 de euro pe metru pătrat.
Între timp, cei de la Lidl au obţinut, luna aceasta, autorizaţia de mediu pentru construirea magazinului de pe strada Alexandru Ioan Cuza din Braşov, unde până acum câţiva ani şi-a avut sediul fabrica de ciocolată a americanilor de la Kraft Foods, actualmente Mondelez România.
Compania Roman SA, aflată în reorganizare judiciară, a încheiat anul trecut cu un profit de 11,98 milioane de lei (2,66 milioane de euro), după ce în perioada 2010 - 2015 acumulase pierderi de 104,93 milioane de lei. Societatea a avut o cifră de afaceri de doar 7,31 milioane de lei, cu 30% mai puţin decât în anul anterior, profitul fiind realizat din vânzarea de active.
Uzina Roman a fost simbolul Braşovului şi a avut în perioada de glorie peste 20.000 de angajaţi. Acum mai are 300 de muncitori, este în reorganizare, dar produsele fabricii sunt apreciate la export.
Cele mai noi modele sunt prezentate pe site-ul companiei şi sunt în teste în Asia şi Orientul Mijlociu de unde vin principalii clienţi ai uzinei. Două autocamioane 38400 VF au ajuns în Asia de Sud-Est pentru testări. Autovehiculul are motor diesel Man Euro 5, transmisie automată şi o masă totală de 28 de tone. Acest tip de autocamion este recomandat pentru transportul containerelor. Modelul 32.430 DFAES a ajuns la testare în Orientul Mijlociu. Are motor diesel Man Euro 3 şi o putere de 430 CP. Are o masă totală de 32 de tone, este dotat cu echipament de remorcare şi este folosit la operaţiuni de tip Recovery. Tot în Orientul Mijlociu a ajuns pentru testări şi un camion 22.330 DFAEG. Acesta are motor diesel Man Euro 3, o putere de 330 CP şi o masă totală de 22 de tone. Este echipat cu o platformă cu covergi şi este recomandat pentru transportul echipamentelor speciale ale soldaţilor. Tot anul acesta mai multe camioane din modelul 21.290 DFAEG au ajuns la Aerostar Bacău. Acest model are motor diesel Man Euro 5, 290 de CP şi o masă totală de 21 de tone. Este echipat cu o platformă specială şi este recomandat pentru transportul containerelor.
Uzina Roman mai are acum doar 300 de angajaţi şi este în reorganizare. A supravieţuit în ultimii ani din banii obţinuţi pe camioanele făcute pentru armata Statelor Unite şi livrate către Pentagon. Roman a obţinut aproape 200 de milioane de dolari pe 600 de camioane.